امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کربلای ایران میزبان عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی

ری – ابتکارآنلاین: با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) بیش از پیش رنگ و بوی کربلا گرفته است.
کد خبر: 11159
زمان انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ قبل از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – قبله تهران این روزها همچون دیگر نقاط ایران رنگ و بویی دیگر دارد و عطر محرم فضا را پر کرده و کربلای ایران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مانند هر ساله محیای حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شده است.

این آستان مقدس با انجام تمهیدات لازم برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی در این ایام، آمادگی های لازم را برای حضور هیئات مذهبی، دسته های عزاداری و عاشقان آل الله فراهم آورده است.

طبق سنتی دیرینه، هیات و دسته های سینه زن و زنجیرزن سوگوار در ماتم شهادت حضرت سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در آستان مقدس حضرت حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن ها و رواق های مطهر به اقامه عزا می پردازند.

بر اساس این گزارش ، ویژه برنامه مرثیه خوانی ظهر روز تاسوعا پس از نماز ظهر و عصر با نوای حاج الیاس آستی، مراسم قرائت دعای علقمه با نوای حاج علی مهدوی نژاد در همین روز از ساعت ۱۶ و مراسم قرائت زیارت آل یاسین و مرثیه سرایی توسط حاج حمید رمضانپور در روز عاشورا از ساعت ۱۶ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر از اهم برنامه های این ایام خواهد بود و این ویژه برنامه ها به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن زنده شبکه پنج سیما می رود.

معاونت امورعلمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مقدم عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) را گرامی میدارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *