امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۰۰ نخل فنوج سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی شدید تخریب شد

زاهدان – ابتکارآنلاین: مدیر جهاد کشاورزی فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بروز طوفان و بارندگی شدید در ۲ روز اخیر، ۹۰۰ نخل بارور این شهرستان تخریب شد.
کد خبر: 11161
زمان انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – قنبر نارویی اظهار کرد: همچنین بروز این پدیده سبب ریزش شدید خرمای ۳۵۰ هکتار از نخلستان‌های حوزه قنات کوشک و زوار و مرکز مهرستان شد.

وی ادامه داد: شهرستان فنوج ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نخلستان دارد که یک هزار و ۹۰۰ هکتار آن بارور و مابقی غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج اضافه کرد: نخلداران و تولیدکنندگان خرما باید حمایت و پشتیبانی شوند و این مدیریت در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان، بارش باران در فنوج به ۳۲.۷ میلی‌متر رسید.

محسن حیدری تاکید کرد: از ۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش باران داشته‌ایم که از فنوج ۳۲.۷، کشتگان هفت، چاه‌کمال ۱۴، مارندگان ۱۲ و چگرد ۹ میلی‌متر بوده است.

وی یادآور شد: در ارتفاعات جنوبی و برخی نقاط سواحل سیستان و بلوچستان تا امروز بعدازظهر و شب شرایط برای رشد ابر، رگبارشدید و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و گردوخاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری شود.

شهرستان فنوج با ۵۲ هزار نفر جمعیت و هفت هزار و ۷۳۳ کیلومتر مربع گستره در ۶۰۰ کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *