امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیدر اصلی و اعضای ‌شبکه دستگیر شدند

بوشهر – ابتکارآنلاین: فرمانده انتظامی استان بوشهر از متلاشی شدن و انهدام یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی‌حجابی توسط پلیس فتا استان خبر داد و گفت: لیدر اصلی و اعضای این شبکه دستگیر شد.
کد خبر: 11260
زمان انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ بعد از ظهر -
49 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – سردار حیدر سوسنی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف با نیروی انتظامی قابل تحسین است.

وی کشف تخلف در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با فعالیت شبانه‌روزی نیروی انتظامی در نقاط مختلف استان بوشهر، متخلفان در این استان از امنیت لازم برخوردار نیستند و در کوتاه‌ترین زمان ضمن شناسایی تخلف و با آنان برخورد قاطع می‌شود.

رئیس پلیس استان بوشهر برخورد با ناهنجاری اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و متلاشی شدن شبکه تولید و انتشار محتواهای مبتذل مدلینگ در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش مأموران و کارشناسان پلیس فتا استان بوشهر در پایش شبانه‌روزی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و با هدف سالم‌سازی این شبکه‌ها برای حضور خانواده‌ها به‌ویژه فرزندان، یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار سوسنی با بیان اینکه لیدر اصلی این شبکه دستگیر شد گفت: لیدر اصلی این باند مجرمانه که خانم جوانی بود با الگوگیری از مجلات مبتذل خارجی و همکاری بیش از ۱۳ نفر با حرفه‌های مختلف نظیر عکاس، مستندساز، تدوینگر، مزون‌دار، طراح لباس و آرایشگر اقدام به تولید محتواهای متعدد و در قبال دریافت وجه، محتوای تولید شده را به حدود ۱۰ نفر ادمین صفحات اینستاگرامی عرضه می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس اعتراف سردسته این شبکه، تولید محتوا و فعالیت در قالب مدل به عنوان حرفه وی بوده و از این راه کسب درآمد می‌کرد و طبق درخواست برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی خصوصاً فروشندگان البسه و لوازم آرایشی، با حضور در آتلیه عکاسی و حتی در برخی موارد در محل فروشگاه یا فضای باز خاص اقدام به تولید محتوای مورد نظر و مبالغ قابل توجهی دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه صفحات منتشرکننده محتواهای این باند مجرمانه بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشته است تصریح کرد: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضایی، ضمن احضار و دستگیری اعضای این باند اعم از افرادی که در تولید یا انتشار اینترنتی محتوا در شهرستان‌های استان بوشهر مشارکت داشتند تمامی محتواهای مجرمانه غیراخلاقی مبتذل از تارنمای مدنظر حذف و برخی صفحات نیز مسدود شد.

سردار سوسنی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و ضرورت افزایش تلاش فراجا برای تأمین امنیت و آرامش برای حضور کاربران خصوصاً بانوان عفیف این سرزمین اسلامی در فضای مجازی و از بین بردن زمینه‌های آسیب‌پذیری برای قشر نوجوان و جوان گفت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم، شناسایی و برخورد قانونی با افرادی که به صورت شبکه‌سازی و سازمان یافته اقدام به فعالیت مجرمانه غیراخلاقی می‌کنند و به نحوی ترویج دهنده فرهنگ ابتذال هستند، توسط پلیس فتا استان بوشهر به صورت ویژه و شبانه‌روزی مورد شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از مردم همیشه در صحنه استان تقاضا کرد تا ضمن مراقبت و نظارت بر عملکرد و فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی، با مشاهده هرگونه موارد مشکوک مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir   بخش گزارشات مردمی با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *