امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتقادات دینی در دانشگاه‌ها تقویت شود

سنندج – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فروپاشی‌های فکری دامن گیر جامعه شده است، گفت: تقویت اعتقادات دینی، یعنی خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی در دانشگاه ها ضروری است تا دانشجویان با فروپاشی فکری مواجه نشوند.
کد خبر: 11306
زمان انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در دومین دوره طرح حامیم «حلقه‌های میانی۲» در دانشگاه کردستان بر آموختن احکام، مسائل شرعی و اخلاق به صورت پایه‌ای و اساسی تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز طرح حامیم از سال گذشته، افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که اتفاقات خوبی در این طرح رخ داده و امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: یکی از اهداف این طرح تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان است بنابراین دانشجو باید بداند چرا در این طرح شرکت کرده و در پایان وضعیت خود را محک بزند.

پورذهبی با اشاره به اینکه آگاهی از مسائل سیاسی، تقویت انگیزه و نشاط و آماده سازی دانشجویان از دیگر اهداف این طرح است، ادامه داد: در این طرح دانشجویان و اساتید باید تهذیب و خودسازی را در سه محوراعتقادات، احکام و اخلاق تقویت کنند.

معرفی بیش از ۷۰ دانشجو به طرح حامیم

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم با اشاره به اینکه طرح وفاق مرتبط با طرح حامیم بود و در ماه‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در طرح مقدماتی وفاق تعداد ۵۰۰ نفر دانشجوی فعال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرکت کردند و از این میزان بیش از ۷۰ دانشجو گزینش و به طرح حامیم معرفی شدند.

حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان ادامه داد: دانشجویانی که اکنون در این دوره حضور دارند با توجه به مؤلفه‌هایی از جمله «نخبه سیاسی و فرهنگی، نیروی انقلابی و متدین، دارای قدرت تحلیل سیاسی و اهل نماز و حرکت در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند و می‌توان گفت که این دانشجویان سرمایه‌های عظیمی برای کشور خواهند بود.

اعتقادات دینی در دانشگاه‌ها تقویت شود

وی اضافه کرد: دانشجویان منتخب در این طرح منشا تحول و تغییر رو به رشد کشور بوده و این دوره در راستای تقویت و هم افزایی دیدگاه‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان فعال برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام فرهنگیان با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی تقویت و توانمندسازی دانشجویان در عرصه‌های مختلف است، افزود: حضور در کلاس‌های معارف، دوره جریان‌های سیاسی روز، جلسات بصیرتی، کارگاه‌های معرفتی و فوق برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در حلقه های میانی ۲ برگزار خواهد شد.

دبیر طرح حامیم دانشگاه‌های کردستان هم گفت: فضای دانشگاه‌ها به شدت بر فضای عمومی جامعه تاثیرگذار است و می‌توانند تحول، تغییر و اتفاقات مثبت منفی زیادی را در جامعه رقم بزنند، بنابراین به هر میزانی که بتوانیم در فضای نخبگانی و محیط علمی دانشگاه‌ها به صورت دقیق‌تر و سنجیده‌تر عمل کنیم، به همان میزان نیز در فضای عمومی جامعه نقش مثبت‌تری را ایفا کرده‌ایم.

حجت الاسلام فرج الله یادآور شد: اهمیت محیط دانشگاه در فضای عمومی جامعه به دلیل پیشگام بودن و محرک بودن این محیط است و به همین جهت محیط دانشگاه‌ها می‌تواند آغازگر تغییرات و تحولات اساسی در جامعه باشد.

وی بیان کرد: جمعی که در این دوره حضور دارند با حساسیت‌های بالایی گزینش شده‌اند و در بحث انتخاب این افراد کمیت مطرح نبوده و کیفیت افراد مد نظر قرار گرفته است.

دبیر طرح حامیم افزود: این طرح با برنامه‌ریزی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در راستای ایجاد امید و انگیزه در مجموعه‌های کنشگر انقلابی در سطح دانشگاه‌های کشور اجرا می شود.

تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی جدید و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از اهداف طرح حامیم است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *