امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلمب خانه مسافر غیرمجاز در مهاباد در دستور کار قرار گرفت

مهاباد – ابتکارآنلاین: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه پلمب اماکن غیرمجاز اقامتی در دستور کار قرار گرفت است، گفت: ۹ واحد خانه مسافر غیرمجاز شناسایی و از طرف دادستانی برای مالکان آنها اخطاریه صادر شد.
کد خبر: 11384
زمان انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ناصر صدفی افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت غیرمجاز واحدهای سوئیت غیرمجاز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، با هماهنگی دادستانی در مرحله برای ۹ واحد اخطاریه صادر و تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت اخذ شد.

وی با بیان اینکه در صورت تکرار این رویه تمامی واحدها پلمب خواهند شد، اضافه کرد: هیچ گونه مجوزی مبنی بر اجاره منازل مسکونی به مسافران و یا سایر افراد به صورت روزانه و چند روزه وجود ندارد و افرادی که به هر بهانه منازل را در اختیار آنان قرار دهند، تخلف کرده و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: فعالیت این گونه اماکن در شهرستان موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده و در برخی موارد هم کمبود خانه‌های استیجاری برای شهروندان ایجاد کرده که بر این اساس برخورد با آنها در دستور کار ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

صدفی اضافه کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گزارش دهند.

وی از مسافران و گردشگران مهاباد نیز خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

مهاباد با داشتن ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *