امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ خانه‌ تاریخی در اردبیل به مزایده گذاشته شد

اردبیل – ابتکارآنلاین: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خانه‌های تاریخی «خادم باشی» و «آصف» با هدف مرمت و احیا برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد.
کد خبر: 11433
زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حسن محمدی ادیب پیش از ظهر شنبه در بازدید از ابنیه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: خانه‌های تاریخی «خادم باشی» و «آصف» با هدف مرمت و احیا برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد.

وی با بیان اینکه این مزایده در سامانه تدارکات الکترونیک دولت منتشر شد، گفت: واگذاری خانه‌ها و بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرایط کنونی تنها راهکار برای حفظ و احیای این بناها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به آماده‌سازی یک بسته شامل ۸ خانه تاریخی برای واگذاری و انتشار آگهی مزایده اشاره کرد و ادامه داد: خانه تاریخی «شریعت» از جمله این بناها است که با واگذاری این بناها تقریباً تکلیف خانه‌های تاریخی تحت مالکیت اداره کل میراث‌فرهنگی روشن می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به شرایط واگذاری این بناها، خاطرنشان کرد: خانه‌های تاریخی با تعیین کاربری توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و در قالب اجاره با مدت معین به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا پس از بازسازی و مرمت، به مدت مشخص مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه احیای بناهای تاریخی اولویت ما است، گفت: کاربری‌های مختلفی برای خانه‌های تاریخی موجود در نطر گرفته شده است که با فرهنگ منطقه و ساختمان بنا سنخیت دارد و سرمایه‌گذاران مختلفی نیز آماده حضور در این بناها هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *