امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات پژوهشی باید آورده اقتصادی و توان اجرایی شدن داشته باشند

قزوین – ابتکارآنلاین: استاندار قزوین با بیان اینکه اقدامات پژوهشی باید آورده اقتصادی داشته و توان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد، گفت: پروژه های پژوهشی باید توسط شرکت های دانش بنیان انجام شود.
کد خبر: 11464
زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ بعد از ظهر -
41 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان قزوین اظهار داشت: اقدامات پژوهشی باید آورده اقتصادی داشته باشد و توان اجرایی شدن آن وجود داشته باشد، پژوهش کتابخانه ای نیاز استان را تأمین نمی‌کند.

وی افزود: سال گذشته هم به این نتیجه رسیدیم که بودجه این حوزه باید محدود به یک یا ۲ پروژه شود که خروجی بهتری داشته باشد و این‌طور نباشد که ۱۰ پروژه را همزمان پیش ببریم و هیچکدام نتیجه مشخصی نداشته باشند.

اعلایی گفت: در استان قزوین پژوهش‌های خوبی در گذشته انجام شده است ولی از آنها استفاده درستی نشده و مدیران نسبت به آنها اطلاع ندارد که در این زمینه سازمان برنامه و بودجه باید بانکی از پژوهش‌ها را در اختیار مدیران قرار دهد تا بتوانند از پیشینه تحقیقات انجام شده بهره برداری کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: به هر میزان که پژوهش‌ها را شرکت‌های دانش بنیان انجام دهند از موفقیت بیشتری برخوردار خواهیم شد چراکه شرکت‌های دانش بنیان بر تجاری سازی پروژه هم تمرکز لازم را دارند و نتیجه آن تحقیقات می‌تواند منجر به اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بشود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *