امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

لرستان معین ایلام در راهپیمایی اربعین شد

لرستان – ابتکارآنلاین: استاندار لرستان با بیان اینکه این استان معین ایلام برای پیاده‌روی اربعین است بر لزوم رفع مشکلات موکب‌داران مستقر در کشور عراق تأکید کرد.
کد خبر: 11469
زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – فرهاد زیویار شامگاه شنبه در ستاد اربعین لرستان اظهار داشت: برگزاری مناسبت‌های مذهبی به‌صورت مناسب می‌تواند برای نسل‌های آینده درس‌آموز باشد.

وی اربعین را یک مکتب دانست و افزود: مکتب اربعین معیادگاهی است که می‌تواند در مقابل بسیاری از هجمه‌هایی که بشر را در دنیا مورد تهدید قرار می‌دهد مقابله کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک حلقه وصل می‌تواند وحدت‌آفرین باشد، عنوان کرد: بسیاری از افراد با مذاهب مختلف در اربعین حضور پیدا می‌کنند و به یک وحدت می‌رسند.

وی بیان کرد: افرادی که ممکن است حتی اعتقادی به دین اسلام نداشته باشند در پیاده‌روی عظیم اربعین حضور پیدا می‌کنند و تحت‌تأثیر این حماسه باشکوه و نهضت حسینی قرار می‌گیرند.

زیویار با بیان اینکه اربعین یک فرصت برای آماده‌شدن انقلاب جهانی امام عصر(عج) است، گفت: مردم در راهپیمایی اربعین برای نهضت جهانی ظهور آماده می‌شوند.

استاندار لرستان با تأکید به اینکه این  استان معین استان ایلام و مرز مهران محسوب می‌شود، ابراز کرد: تمهیدات لازم برای عبور ده‌ها هزار زائر اربعین از لرستان اندیشیده شود.

زیویار اظهار داشت: مراسم پیاده‌روی اربعین در ایام گرم سال برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران و زائران نیاز به تامین دستگاه‌های خنک‌کننده و یخ‌ساز دارند.

وی افزود: امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد بر اساس قانون و قاعده در ایام اربعین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و موکب‌داران نیز مشکلات خود را قبل از اینکه به کشور عراق اعزام شوند به ستاد اربعین اعلام کنند.

استقرار مواکب لرستان در شهرهای نجف و کربلا

مهرداد لک سرپرست جامع فعالان مردمی اربعین لرستان نیز در این نشست گفت: زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز برای مواکب لرستان در کشور عراق فراهم شود.

وی افزود: مواکب لرستان از ۱۵ صفر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در کشور عراق مستقر شوند و تجهیزات خود را نیز در مکان‌های تعیین‌شده برپا کنند.

سرپرست جامع فعالان مردمی اربعین لرستان عنوان کرد: مواکب این استان می‌توانند برای خدمت‌رسانی متمرکز به زائران و بنا به نوع فعالیت‌های ‌ارائه‌شده با یکدیگر تجمیع شوند.

وی با اشاره به استقرار مواکب لرستان در شهرهای نجف و کربلا بیان کرد: مواکب نسبت به تأمین مخازن ۱۰ هزار لیتری آب اقدام کنند تا با مشکل احتمالی کمبود آب مواجه نشوند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *