امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در گرمسار

گرمسار - ابتکارآنلاین: فردی که با ترفند‌های خاص بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرد و یک سال متواری بود در گرمسار دستگیر شد .
کد خبر: 11615
زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ بعد از ظهر -
49 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فرمانده انتظامی استان سمنان گفت :  در پی شکایت تعدادی از شهروندان گرمساری مبنی بر اینکه فردی با تماس تلفنی و اغفال و سوء استفاده از احساسات آنان اقدام به کلاهبرداری کرده است  ، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

سردار جلیل موقوفه ئی  گفت :  در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار  در تماس تلفنی با مال باختگان، مدعی می شد که یکی از اعضای درجه یک  آنها در تصادفی هولناک مصدوم شده و برای عمل فوری نیاز به پرداخت هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی است و به این صورت با اغفال مال باختگان مبالغی را از آن‌ها دریافت و به کارت‌های متعدد بانکی واریز می کرد سپس با کمک شخص دیگری از فروشگاه‌ها، مراکز خرید، پمپ بنزین و طلا فروشی‌ها خرید می کرد.

وی افزود :  با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس  ، هویت فرد کلاهبردار و محل اختفا وی شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی  با بیان اینکه متهم حدود یک سال پیش از زندان به مرخصی رفته و در غیبت بود گفت : این فرد در استان‌های دیگر هم بیش از ۱۵ شاکی خصوصی و پرونده‌های متعدد کلاهبرداری دارد و  تاکنون رقم کلاهبرداری   این متهم حرفه‌ای به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کلاهبرداری تلفنی، پیامکی و یا از طریق ارسال لینک با سوء استفاده از شرایط اقتصادی، اجتماعی و احساسات مردم همچنان اتفاق می‌افتد و از شهروندان تقاضا می‌ کنیم قبل از اینکه تحت تاثیر بازی‌های روانی شیادان قرار بگیرند ضمن حفظ آرامش خود و پرهیز از تصمیم گیری‌های هیجانی، از صحت و سقم موضوع کاملا باخبر شوند و در صورت اطلاع از موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس اطلاع دهند.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *