امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سارقان ۹ تن پسته در انار دستگیر شدند

کرمان - ابتکارآنلاین: فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی و دستگیری عاملان سرقت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلو پسته و برخی تجهیزات برق‌رسانی در حوزه شهرستان انار خبر داد.
کد خبر: 11669
زمان انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر بیان داشت: همزمان با فصل برداشت محصول پسته، تدابیر خاصی از جمله افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس در محدوده باغ های کشاورزی و سرکشی شبانه روزی تیم های گشت انتظامی از نگهبانان باغ های پسته در شهرستان های نیمه شمال و غرب این استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تدابیر پیشگیرانه، اقدامات خوبی نیز در حوزه کشف سرقت دسترنج یک ساله کشاورزان این مناطق داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: در همین رابطه ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار در راستای کشف چند مورد سرقت پسته در حجم های بالا با بررسی میدانی محل وقوع سرقت ها و اقدامات اطلاعاتی بعدی پنج متهم دخیل در این سرقت ها که از اتباع بودند را دستگیر و چندین فقره سرقت پسته به وزن در مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ کیلو را کشف کردند.

وی تصریح کرد: این پنج متهم در ادامه به سرقت تعدادی دام و همچنین سرقت بیش از پنج هزار متر سیم و کابل برق هم اعتراف کردند.

وی گفت: کارشناسان مربوطه ارزش مجموع این اقلام سرقتی را قریب به ۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پی‌جویی های پلیس برای شناسایی دیگر متهمان مرتبط با این سارقان در دست انجام است تا دسترنج یک ساله کشاورزان این منطقه به آنان بازگردانده شود.

شهرستان انار در فاصله ۲۱۶ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *