امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گذر گردشگری “آبش‌خاتون” در شیراز ایجاد می‌شود

فارس - ابتکارآنلاین: شهردار منطقه ٢ شیراز گفت: طراحی گذر گردشگری "آبش خاتون"، به اتمام رسیده و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد.
کد خبر: 11696
زمان انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمد مقدس‌زاده یکشنبه ٢٢ مرداد در یک کنفرانس خبری، بیان کرد: ابتدا پیشنهاد شده بود که پارک مجاور آرامگاه آبش خاتون تبدیل به باغ بانوان شود که نهایتا با اجرای یک گذر موافقت شد.

شهردار منطقه ۲ شیراز خاطرنشان کرد: طراحی این گذر تمام شده و طی ١٠ روز آینده با تصویب طرح،  قرارداد اجرای گذر گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

“آبش خاتون، در روزگار شاعر بلندآوازه ایرانی، سعدی شیرازی، بر فارس حکمرانی می‌کرده و در تاریخ ایران از او به عنوان تنها فرمانروای زن این منطقه نام برده است. پس از قتل سلجوقشاه و باقی نبودن پسری در دودمان سلغریان که سلطنت را به ارث ببرد، بزرگان شیراز بین دو دختر اتابک سعد بن ابوبکر، آبش خاتون را برای حکمرانی برگزیدند و او سال‌ها در فارس حکمرانی کرد و نامش به عدل و داد نامی و ماندگار شد.”

شهردار منطقه دو شیراز همچنین به راه‌اندازی بازار پروتئین این کلانشهر اشاره و با بیان اینکه این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، هدف از ساخت این مجتمع را ساماندهی محور دروازه کازرون هم از نظر زیست محیطی و بهداشتی و هم از نظر ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری اعلام کرد.

مقدس‌زاده با بیان اینکه اتخاذ تمهیدات زیرساختی این مجتمع توسط شهرداری منطقه دو در دست انجام است، گفت: مقرر شده در قالب تهاتر بازارچه دروازه کازرون شیراز به بازار پروتئین منتقل شود و اکنون نیز مذاکراتی انجام شده و در حال انجام است تا شاهد جا به جایی بازارچه دروازه کازرون به این بازار باشیم.

او همچنین با بیان اینکه انتقال ضایعات فروشان همچنان در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: ساماندهی این مشاغل در حوزه کمربندی مطرح است و در آینده‌ای نزدیک با تعیین تکلیف شریان اصلی بودن کمربندی توسط شهرداری یا راه و شهرسازی این مشاغل هم ساماندهی شوند.

شهردار منطقه ٢ شیراز با بیان اینکه عملیات های عمرانی در محلات کم برخوردار(شیخ علی چوپان، شاهزاده بیگم، فخرآباد و …) این منطقه آغاز شده است، گفت: متاسفانه محلات این منطقه به دلیل سکونتگاههای غیررسمی از آیتم‌های شهری برخوردار نبوده است.

مقدس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با جهش بودجه شهرداری شیراز، درآمدزایی مناطق هم افزایش یافته است، افزود: ١١٠٠ میلیارد تومان جذب درآمد تنها توسط پروانه برای این منطقه در سال جاری پیش‌بینی شده که ٢.۵ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه منطقه دو شیراز مطابق آخرین سرشماری ۱۸۷ هزار نفر جمعیت، ٢٢ محله، ١٧٠٠ هکتار محدوده خدماتی و ٢٩٠٠ هکتار حریم منطقه ٢٩٠٠ دارد، گفت: این منطقه دارای فرهنگ متفاوت با هویت متفاوت است.

شهردار منطقه ٢ شیراز یادآور شد: ۴ پروژه شاخص امسال در این منطقه در دستور کار قرار گرفته که شامل پروژه‌های؛ بولوار ۴۵ متری محراب با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، دسترسی پدافند غیرعامل به پایگاه هوایی، لوله‌گذاری بولوار مدرس و ساماندهی ضلع جنوبی بولوار خلیج فارس می‌شود.

مقدس‌زاده همچنین اعلام کرد: پردیس سینمای جوان در این منطقه نیز در دست اجراست و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *