امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوهنوردان حادثه‌دیده در ارتفاعات “داورزن” خراسان رضوی نجات یافتند

سبزوار- ابتکارآنلاین: سرپرست جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات روستای "بفره" شهرستان داورزن، با تلاش امدادگران این جمعیت، هیات کوهنوردی و آتش‌نشانی سبزوار نجات یافته و به منطقه امن منتقل شدند.
کد خبر: 11747
زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: عصر روز شنبه و در پی دریافت خبری مبنی بر گم شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات بین روستاهای بفره و “ساروق” شهرستان داورزن، گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سبزوار با همکاری اعضای هیات کوهنوردی شهرستان به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از اعزام نجاتگران به مختصات داده شده و بعد از گذشت حدود سه ساعت پیمایش، نجاتگران به موقعیت اعلام شده رسیدند و عملیات جست و جو با حضور تیم های امداد و نجات هلال احمر، هیات کوهنوردی و آتش نشانی ادامه یافت.

وی افزود: با گذشت ساعاتی از جست و جوی نجاتگران، سرانجام موقعیت این افراد شناسایی شد اما به علت تاریکی هوا و سخت‌گذر بودن منطقه، عملیات نجات تا زمان روشنی هوا متوقف شد که صبح امروز عملیات نجات آنان دوباره از سرگرفته شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در عملیات از تمامی ظرفیت شهرستان از جمله بالگرد اورژانس ۱۱۵ و ریزپرنده (کواد کوپتر) تیپ ۴۷ مهندسی سلمان سپاه سبزوار نیز استفاده شد ولی به علت وزش شدید باد در منطقه، بالگرد قادر به فرود نبود و تمامی عملیات به صورت زمینی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر سبزوار گفت: پس از ایجاد موقعیت برای دسترسی به این افراد، کوهنوردان که شامل پنج مرد جوان و میانسال بودند با تامین تغذیه تقویت شده و پس از برطرف شدن ضعف جسمانی به روستای “ساروق” انتقال یافتند.

وی افزود: دره ای که این طبیعت گردان در آن گیر افتاده بودند یکی از سه دره خطرناک و سخت گذر کشور است.

کوه های شَمَلق با ارتفاع حدود سه هزار متر، نزدیک روستای ساروق شهرستان داورزن قرار دارد.

مرکز شهرستان داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *