امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تربیت عاشورایی نسل جوان اعتلای جامعه را در پی دارد

اردبیل – ابتکارآنلاین: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تربیت نسل جدید همسو با فرهنگ عاشورا تجلی بخش چشم اندازی روشن برای اعتلای همه جانبه در جامعه است.
کد خبر: 11847
زمان انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح پنجشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های اربعین حسینی در محل ستاد عتبات عالیات استان اردبیل با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مناسبات‌های مذهبی و به ویژه ایام محرم و صفر اظهار کرد: ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا در بین مردم به ویژه در بین نسل جوان آینده‌ای درخشان در اعتلای همه جانبه کشور را ترسیم می‌کند که سبب سربلندی، پیشرفت و ترقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فضای مجازی در کنار تهدیدها و آسیب‌های آن فرصتی مغتنم برای اشاعه و نشر نهضت عاشورا نه فقط در داخل کشور بلکه در منطقه و جهان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: این موضوع ایجاب می‌کند تا مسئولان نهادهای فرهنگی با استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید و نشر محتوا مطابق با نیازمندی‌ها و خواسته‌های نسل جوان تهیه و در دسترس قرار دهند.

در این جلسه مسئول ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی ۱۳ موکب استان اردبیل در عراق و کشورمان مستقر خواهند شد تا به زائران حسینی در این ایام ارائه خدمات کنند.

اسفندیار هوشیار بیان کرد: این موکب ها از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در شهرهای مختلف عراق، مرز مهران و امامزاده سیدصدرالدین حاضر خواهند شد تا ارائه خدمات مناسبی را انجام دهند.

وی گفت: ۷ موکب در کربلا، یک موکب در شهر نجف، یک موکب در سیدمحمد عراق، موکب دیگر در جوار عمود ۱۰۴۸ و دیوانیه عراق مستقر بوده و ارائه خدمات خواهند کرد.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان اردبیل ادامه داد: موکبی از مشگین شهر در مرز مهران و موکب ابوالفضل (ع) نیز در امامزاده سیدصدرالدین حاضر می‌شوند تا به زائران حسینی ارائه خدمات کنند.

هوشیار با اشاره به کمک‌های مردمی به ستاد عتبات عالیات استان اردبیل از مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی استان در راستای اهدای کمک‌های نقدی به عتبات عالیات در ساخت صحن حضرت زهرا (س) قدردانی کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *