امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر بهداشت:

روند پرسرعت پیری در کشور

مازندران – ابتکارآنلاین: ‌معاون وزیر بهداشت‌ با طرح این مسئله که میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و آمارها قابل قبول نیست، گفت: طرح جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود‌.
کد خبر: 11970
زمان انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در نخستین همایش پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی شمال کشور در بابل اظهار داشت: افزایش امید به زندگی از ۶۰ سال به ۸۰ سال رسیده ‌‌که این خبری نوید‌بخش است.

وی با اعلام نگرانی از روند پرسرعت پیری در کشور گفت: افزایش امید به زندگی در ایران نشان از آن دارد که جمعیت ایران رو به پیری است و طرح جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود‌.

پناهی‌ با اشاره به وضعیت نامطلوب ‌رشد جمعیت در شمال کشور تصریح کرد: جوانی جمعیت در استان‌های شمالی از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طرح این مسئله که میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و آمارها  قابل قبول نیست، لزوم برنامه‌ریزی برای تغییر در این آمارها را خواستار شد.

پناهی همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تحقیقات و پژوهش جایگاه مطلوبی داریم و هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعالیت دارند که ۶۹ پژوهشکده در حوزه سلامت فعال است.

وی با تاکید بر چاپ ۴۶۵ مقاله در مجله تحقیقاتی در کشور اظهار کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ پژوهش در زمینه کرونا به صورت کشوری پایش و نگارش شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ‌عنوان کرد: باید در کشور ثروت تولید کنیم و این با همت دانشجویان مقدور است چرا که  دانشجو باید در تولید علم و دانش نقش‌آفرین باشد‌.

وی تصریح کرد: واردات دارو  با داشتن  دانشکده داروسازی و مراکز داروسازی و دانشکده شیمی پذیرفتنی نیست.

وی بر عملیاتی شدن تحقیقات علمی و پژوهشی کشور در جهت حل مشکل مردم  تاکید کرد‌.

پناهی گفت: باید در تحقیقات علمی در جهت استفاده از هوش مصنوعی و ژن درمانی گام برداریم و تلاش به گونه‌ای باشد که علم متناسب با زمان فراگیر شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *