امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساختمان دادسرا و دادگستری شهرستان ری در شأن همکاران قضایی و مردم نیست

ری – ابتکارآنلاین: دادستان شهرستان ری از مختومه شدن بیش از ۴۴ هزار و ۲۷۵ پرونده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۷ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده وارد دادسرا شده و با تلاش شبانه روزی همکاران علاوه بر پرونده‌های ورودی جدید ۷ هزار پرونده دیگر نیز مختومه شده است.
کد خبر: 11953
زمان انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ بعد از ظهر -
25 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد مهدی رحیمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارزشمندی دغدغه خبرنگاران ری در رفع معضلات شهرستان، اظهار داشت: از موضوعات مهم و دغدغه‌های دستگاه قضا در ری پیگیری ملاقات‌های مردمی است و در این راستا به رغم محدودیت‌ها و مشغله زیاد یک روز در هفته ملاقات مردمی برگزار و برای حل معضلات و مشکلات پیگیری لازم صورت گیرد.

وی افزود: در سطح شهرستان ری تلاش کردیم از تجدید وقت رسیدگی جلوگیری و رسیدگی به پرونده‌ها در وقت تعیین شده رسیدگی شود.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: ورودی دادگاه در یک سال اخیر به طور میانگین ۳۸۰۰ پرونده در ماه بود و در دادسرای شهرستان ری اوقات و زمان رسیدگی را با همکاری عوامل دخیل در پرونده بیشتر کرده و برای افزایش رضایتمندی مردم گام برداریم.

رحیمی تصریح کرد: ساختمان دادسرا و دادگستری شهرستان ری درخور و در شأن همکاران قضایی و مردم نیست، لذا مطالبه ساختمان جدید به منظور پاسخگویی نیاز شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به عملکرد دادسرای شهرستان ری ابراز داشت: در یک ساله گذشته در حدود ۳۷ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده وارد دادسرا شده و با تلاش شبانه روزی همکاران ۴۴ هزار و ۲۷۵ پرونده مختومه شده که به معنای طی مراحل قضایی و صدور قرار است و در واقع ۷ هزار پرونده بیشتر از پرونده‌های ورودی مختومه شده است.

دادستان شهرستان ری با تأکید بر اینکه در دادسرا تلاش کردیم تعامل با ادارات و نهادها مثبت باشد که آثار آن در‌احقاق حقوق عامه قابل مشاهده است، ابراز داشت: تلاش کردیم که ابلاغ الکترونیک را به سطح بالایی برسانیم زیرا که نتیجه این خدمات جلوگیری از اطاله دادرسی است و در این زمینه به نرخ ۹۶ درصد رسیدیم و یا این اقدام از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

رحیمی با اشاره به برخورد جدی دادستانی با اراذل و اوباش و ایجاد ناامنی ناشی از حضور این افراد تصریح کرد: تلاش کردیم جایگاه دادستانی فصل الختام موضوعات باشد و در موضوع اراذل و اوباش مطابق قانون پرونده‌ها بررسی شد و با توجه به اینکه تاکنون برخورد قانونی لازم انجام نشده بود، دستور قاطع صادر کردیم که اگر احدی قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم داشته باشد برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با اشاره به تشهیر افراد و بازسازی صحنه جرم گفت: از تأثیرات بازسازی صحنه جرم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و دستور لازم برای بازسازی صحنه جرم صادر شده و حتما اجرایی خواهد شد.

دادستان شهرستان ری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از اراذل و اوباش با بازداشت موقت در زندان هستند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مدت اخیر هیچ‌گونه عرض اندامی نمی‌کنند، زیرا که قانون به عنوان سد محکمی در این زمینه ایستادگی می‌کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *