امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش:

دیگر کلاس‌ بدون معلم نخواهیم داشت

سیستان و بلوچستان - ابتکارآنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تامین نیروی انسانی و اینکه کلاسی بدون معلم نماند، خواهد بود؛ از همین روی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ‌تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان در اولویت باشد.
کد خبر: 12358
زمان انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ بعد از ظهر -
402 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با هدف دیدار با مسئولان استانی، منتخبان مدیران مدارس و معلمان و منتخبان دانش‌آموزان، حضور در شورای آموزش و پرورش استان و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آموزشی به سیستان و بلوچستان سفر کرد‌.

سیستان و بلوچستان در شاخص‌های مختلف به طور ویژه مورد توجه ‌است

صحرایی در حاشیه افتتاح هنرستان شبانه روزی کشاورزی ۱۲ کلاسه شهرستان زابل اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی، ۲۸ هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور احداث شد و امروز شاهد شتاب مدرسه سازی در جای جای ایران اسلامی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در شاخص‌های مختلف حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه مسئولان ستادی است؛ به طوری که در تخصیص ردیف‌ها و اعتبارات مختلف جایگاه ویژه ای دارد.

صحرایی بیان کرد: ساخت بیش از ۸۵۰ کلاس درس در نیمه اول سال جاری در این استان نویدبخش افقی رو به آینده و پیشرفت خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این مصاحبه خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تامین نیروی انسانی و اینکه کلاسی بدون معلم نماند، خواهد بود؛ از همین روی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا موضوع تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و افزایش ظرفیت آن در سال‌های آینده محقق گردد.

افتتاح  مجتمع شبانه روزی ۱۲  کلاسه شهرستان نیمروز

‌در ادامه سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان، مجتمع شبانه روزی ۱۲ کلاسه شهرستان نیمروز افتتاح شد. این مجتمع شبانه روزی با زیربنای ۳۷۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی احداث گردیده است.

افتتاح  استخر شنای اقبال لاهوری با حضور وزیر آموزش و پرورش

رضامراد صحرایی در سفر به شهرستان زهک، استخر شنای اقبال لاهوری را افتتاح کرد. این پروژه با زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع از محل اعتبارات دولتی و با اعتباری قریب به ۲۲۰ میلیارد ریال ساخته و در اختیار دانش‌آموزان شهرستان زهک قرار گرفت.

حضور وزیر آموزش و پرورش در گلزار شهدای زاهدان

وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، با حضور در گلزار شهدای زاهدان، با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این آیین، شهدا را مظهر بارز ولایت‌مداری، سرسپردگی و مطیع امام و رهبر خویش دانست و اظهار داشت: آنچه امروز بیش از پیش احساس نیاز می شود؛ ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ، بینش و بصیرت انقلابی و روحیه بلند جهادی در بین نسل امروزی است که بتوانند بهتر و بیشتر با اهداف و نقش الگویی شهدا و ایثارگران و رشادت‌های آنان آشنا شوند.

وی افزود: رسالت سنگین و خطیر دستگاه تعلیم و تربیت در زنده نگه داشتن این امر مهم و استمرار جریان سازی آن می طلبد تا همگان در این مسیر به نحو شایسته و مطلوبی طی طریق کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *