امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردم قرچک اربعین را با پیاده‌روی تا حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند

قرچک - ابتکارآنلاین: همزمان با اربعین حسینی، هزاران نفر از مردم شهرستان قرچک، با پای پیاده مسیر این شهرستان تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را طی کردند تا همنوا با زائران حسینی در کربلا، در سوگ شهادت سالار شهیدان به عزاداری بپردازند.
کد خبر: 12389
زمان انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ بعد از ظهر -
74 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مردم خداجو و عزاداران شهدای دشت کربلا قرچک دوشادوش مسئولان این شهرستان از ساعات اولیه روز با اجتماع در مقابل مسجد جامع خود را برای پیاده روی ۳۰ کیلومتری تا شهرستان ری آماده کردند تا خود را در مسیر عاشقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تصور کنند چرا که به فرموده امام هادی (ع) مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(ع) بِکَربَلا.

فرماندار، امام جمعه و بسیاری از مسئولان شهرستان قرچک نیز دوشادوش مردم، این مسیر را پای پیاده طی کردند تا به شوق نیابت از زیارت مرقد امام حسین (ع) خود را به حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برسانند.

در طول مسیر راهپیمایی، بسیاری از مردم مومن و خداجوی بخش قلعه نو، روستاهای اطراف و مردم فیروزآباد نیز به راهپیمایان افزوده شدند تا به اتفاق خیل عزاداران، مراسم اربعین حسینی را برپا کنند.

بسیاری از عزاداران برای ادای نذر خود، پای برهنه مسیر را طی کردند تا همنوا با کاروان اسیران دشت کربلا و خاندان عصمت و طهارت، در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان باشند.

در طول مسیر پلیس راهور، نیروهای امدادی، اورژانس و آتش نشانی نیز حضور داشتند تا حرکت راهپیمایان بدون مشکل همراه باشد.

در این مراسم باشکوه مردم شهرستان قرچک، خیرین نیک اندیش و دستگاه‌های مختلف اقدام به برپایی ۴۰ موکب کرده و علاوه بر توزیع اقلام خوراکی، خدمات بهداشتی، پزشکی فرهنگی به عزاداران ارائه کردند.

قرار است که عاشقان و دلداگان حضرت اباعبدالله شهرستان قرچک پس از اجتماع در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در مراسم عزاداری شرکت کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *