امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجهیزات بازی در بوستان‌های شهرکرد مجوز استاندارد ندارد

شهرکرد - ابتکارآنلاین: مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۵ پارک در مرکز استان گفت: تجهیزات موجود برای بازی کودکان در بوستان‌ها(پارک‌های شهرکرد) مجوز استاندارد ندارد.
کد خبر: 12531
زمان انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ بعد از ظهر -
63 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – مهدی پژوهش روز شنبه در ستاد استاندارد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این نشست قرار شد شهرداری‌های استان قبل از بروز حوادث احتمالی نظارت جدی‌تری بر استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به نامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند استانداردسازی پارک‌های استان افزود: شهرداری شهرکرد اقداماتی انجام داده است اما هنوز پروانه استاندارد را نگرفته و تجهیزات پارک‌ها همچنان غیراستاندارد است.

پژوهش به لزوم خالص‌فروشی در اصناف چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در این راستا قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و یک هفته به صنف شیرینی‌فروشی فرصت داده شد تا خالص‌فروشی را انجام دهند و وزن جعبه را جداگانه در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: قیمت جدید فروش شیرینی همزمان با اجرای این طرح باید با هماهنگی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری باشد و یک هفته دیگر ادارات کل تعزیرات حکومتی و استاندارد استان نسبت به انجام گشت مشترک برخورد قانونی با متخلفان اقدام می‌کنند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از آسانسورها در تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به استانداردسازی و برخورداری از پروانه استاندارد است در غیراین‌صورت آسانسور دستگاه‌های اجرایی مرتبط پلمب می‌شود و در همین راستا، استانداردسازی آسانسورهای تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

پژوهش تاکید کرد: نظارت ویژه بر استفاده از مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری از طریق گشت مشترک با حضور کارشناسان ادارات کل راه و شهرسازی، استاندارد، نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به‌زودی انجام می‌شود.

وی خودداری و جلوگیری از استفاده یونولیت‌های غیراستاندارد و بلوک‌های سقفی در ساختمان‌سازی را ضروری دانست و افزود: در این راستا قرار شد تفاهم‌نامه‌ای بین واحدهای تولید بلوک‌های سقفی استاندارد با دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری بسته و راه ورود بلوک‌های سقفی غیراستاندارد گرفته شود.

مدیرکل استاندارد استان به در پیش بودن زمان آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته طرح بازرسی از واحدهای خدماتی در استان شامل آموزش و پرورش، بهزیستی، پُست، مراکز اقامتی و هتل‌ها انجام شد.

وی با اشاره به بازدید از سقف، دیوار، تابلو و سرامیک دبستان‌های چهارمحال و بختیاری در این طرح یادآور شد: در بازدید از واحدهای خدماتی یک‌سری عدم انطباق‌ها وجود داشت که به دستگاه‌های اجرایی مربوطه به‌ویژه آموزش و پرورش استان اعلام شد تا نسبت استانداردسازی آن فضا به‌خصوص در مدارس اقدام شود.

پژوهش اظهار داشت: در شهرکرد استفاده از بخاری در مدارس به‌ندرت وجود دارد اما در شهرستان‌های دیگر چهارمحال و بختیاری تذکرهای لازم برای استفاده از وسایل گرمایشی، نور و سایر تجهیزات استاندارد به مسوولان مرتبط داده شده است.

شورای استاندارد استان‌ها سالانه ۲ مرتبه در پایان شهریورماه و اسفندماه هر سال برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *