امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازارچه مرزی «هنگه ژال» بانه با همکاری دستگاه قضایی بازگشایی شد

بانه - ابتکارآنلاین: رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بازارچه مرزی «هنگه‌ژال» بانه در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان با همراهی دولت بازگشایی شد.
کد خبر: 12687
زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ بعد از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی اظهار کرد: ۱۴ اردیبهشت ماه رئیس قوه قضائیه در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضائی به استان کردستان سفر کرد.

وی افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان بازگشایی و رونق بازارچه‌های مرزی استان بود.

وی اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در این سفر با تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، تأکید کرد: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل پیش نرفتن برخی موضوعات در استان‌ها است؛ برای مثال در همین موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکارهای مشترک می‌توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می‌کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می‌گیرند.

حجت الاسلام حسینی افزود: حدود ۴ ماه پس از سفر رئیس قوه قضائیه به کردستان بازارچه مرزی «هنگه ژال» بانه با کمک و همراهی دولت بازگشایی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این رابطه اظهار کرد: بازگشایی بازارچه‌های موقت غیررسمی در استان یکی از مطالبات مردم استان خصوصاً مرزنشینان بوده است.

وی گفت: در همین راستا بازارچه مرزی «هنگه ژال» شهرستان بانه با ورود و پیگیری مستمر دستگاه قضائی استان از طریق طرح و پیگیری موضوع در جلسات شورای تأمین استان، شورای دستگاه‌های نظارتی و همچنین کارگروه ویژه مرز، و با کمک و همکاری دولت بازگشایی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: پیگیری‌های مستمر دستگاه قضائی استان تا حصول نتیجه درباره رفع موانع حقوقی سایر بازارچه‌های مرزی استان نیز ادامه خواهد داشت.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *