امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

نهضت امام خمینی(ره) لرزه بر اندام مستکبران جهان انداخت

لرستان – ابتکارآنلاین: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید به اینکه ملت ایران با رهبری امام راحل حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را با وجود حمایت‌های استکبار جهانی سرنگون کردند، گفت: نهضت امام خمینی(ره) لرزه بر اندام همه انداخت.‌
کد خبر: 12975
زمان انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
32 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سردار روح‌الله نوری صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح خرم‌آباد، اظهار داشت: رژیم بعث عراق در ابتدای جنگ با رشادت رزمندگان از سوسنگرد و بستان عقب‌نشینی کرد.

وی با اشاره به دلاوری‌های رزمندگان لرستان در دوران دفاع مقدس، افزود: رزمندگان در عملیات حاج عمران دشمن را زمین‌گیر کردند و رزم رزمندگان این استان نیز در این عملیات مثال‌زدنی است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: رزمندگان در عملیات کربلای ۴ فقط حدود ۱۰۰۰ متر با دشمن فاصله داشتند، اما سینه‌به‌سینه و در کانالی پر از آب و مین از خاک وطن دفاع کردند.

وی با بیان اینکه دلاورمردی‌ها رزمندگان دفاع مقدس در شلمچه و ماووت بی‌نظیر بوده‌ است، بیان کرد: منافقان با تحریک دشمن در اواخر جنگ درصدد بودند که از طریق کرمانشاه به تهران وارد شوند، اما رزمندگان آنان را تارومار کردند.

نوری با تأکید به اینکه ملت ایران با رهبری امام راحل حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را با وجود حمایت‌های استکبار جهانی سرنگون کردند، گفت: ملت ایران تفکر مارکسیستی، لنینیستی و کاپیتالیستی را زیر پا گذاشتند و بساط اشرافی‌گری و سلطنت‌طلبی را به کنار زدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عوامل رژیم شاهنشاهی یا به آن سوی مرزها فرار کردند، یا حکم قانون در مورد آنان اجرا شد و یا به سوراخ‌ها خزیدند، ابراز کرد: نهضت امام خمینی(ره) لرزه بر اندام همه انداخت.‌

نوری اظهار داشت: آمریکایی‌ها کشوری را در موقعیت جغرافیایی مهم و بسیار ثروتمند از دست دادند و متوجه شدند که چه ضربه‌ای خورده‌اند و برای همین به فکر چاره افتادند.

وی با اشاره به ایجاد بی‌ثباتی داخلی، تلاش از خارج از مرزها، اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، ایجاد کودتا، تحریک اقوام خلق مسلمان کرد، عرب و بلوچ، افزود: آمریکایی‌ها تجزیه‌طلبان را تحریک کردند و سعی داشتند برای مردم گرفتاری ذهنی ایجاد کنند تا آن‌ها را خسته و به‌ستوه آورند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: آمریکایی‌ها طرفداران خود را با وعده سقوط حکومت دلگرم به برانداری می‌کردند، اما ملت رشید ایران با همکاری مسئولان پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کردند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در ویتنام و در جاهایی که دخالت مستقیم کردند، شکست خوردند، بنابراین به این نتیجه رسیدند که به‌طور مستقیم وارد ایران نشوند، چون می‌دانستند که روحیه استکبارستیزی ملت ایران مضاعف می‌شود و شکست آنان قطعی است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد شرارت‌های داخلی به فکر جنگ کشوری دیگر با ایران افتادند، ابراز کرد: آنان گزینه‌ای بهتر از صدام پیدا نکردند و او را برای حمله به ایران تجهیز کردند و مجامع بین‌المللی و کشورهای شرقی و غربی را نیز هماهنگ کردند.

نوری با اشاره به طراحی سه‌منظوره دشمن برای حمله به کشور و آماده‌کردن کشورهای شرقی، عربی و منطقه گفت: مستکبران جنگ را در سه محور خوزستان، جبهه میانی و شمال غرب طراحی کردند و تمام زیرساخت‌های عراق مانند پل‌ها و جاده‌ها را نیز در مرز برای عراق آماده کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه صدام در کنگره ملی حزب بعث قرارداد منعقدشده بین ایران و عراق را در معاهده الجزایر پاره کرد، ابراز کرد: صدام می‌خواست در تهران مستقر شود، اما طراحی‌های او و دشمنان ناقص بود، آنان ملت ایران و امام راحل را نشناخته بودند.

نوری با بیان اینکه دشمنان در صدد تجزیه ایران به پنج ایران کوچک بودند و از سه محور وارد خاک کشور شدند، اظهار داشت: آنان حتی تا ۱۰۰ کیلومتر نیز پیشروی کردند، خرمشهر را تصرف و آبادان را محاصره کردند.

وی افزود: ۸۰ درصد مناطقی که حزب بعث تصرف کرده بود در کمتر از دو سال با رشادت رزمندگان بازپس‌گیری شد و آن‌هایی که صدام را تحریک کرده بودند بعد از سه هفته از آغاز جنگ متوجه شدند که او نه‌تنها نمی‌تواند وارد تهران شود، بلکه حتی از تصرف خوزستان نیز عاجز است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: هیئت‌های رفت‌وبرگشت برای برقراری آتش‌بس و نجات صدام تلاش کردند، آن هم درحالی‌که حزب بعث وارد خاک کشورمان شده بود، هزاران نفر را جنگ‌زده کرده بود و مراکز استان‌ها نیز در حال تهدید بود.

وی با اشاره به صدور هشت قطعنامه از طرف سازمان ملل صادر برای آتش‌بس بین ایران و عراق، بیان کرد: حداقل‌هایی از حقوق ملت ایران در قطعنامه ۵۹۸‌ در نظر گرفته شده بود و سازمان ملل در عملیات کربلای پنج پذیرفت که متجاوز را معرفی کند.

نوری گفت: جمهوری اسلامی ایران و صدام آتش‌بس را پذیرفتند، اما بازهم صدام از تصرف خاک ایران دست برنداشت و قصد تصرف خرمشهر را داشت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ابراز کرد: صدام پس از آتش‌بس می‌خواست که خرمشهر را تصرف کند و منافقان را به‌سمت کرمانشاه و تهران مجهز کرد، اما حزب بعث و منافقان در تصرف خرمشهر شکست خوردند.

نوری با بیان اینکه یاد امام راحل و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را هرگز نباید فراموش کرد، گفت: صدام در شرایطی آتش‌بس را پذیرفت که رزمندگان ۶۰ هزار عراقی را اسیر کرده بودند و ۲۰ هزار نیز پناهنده نظامی شده بودند، اما با این‌حال با تجهیزات به خاک ایران حمله کرد و در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

وی با بیان اینکه بحث جمهوری اسلامی ایران با آمریکا در برجام و موشک و حقوق بشر و حجاب نیست، بلکه اختلاف ما در راهبرد است، افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال این هستند که پایه‌های سلطه خود را دوباره در منطقه تثبیت کنند و دخالت در سرنوشت ملت‌ها را ادامه دهند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: آمریکا در شعار می‌گوید که ما به‌دنبال برقراری امنیت برای کشورها هستیم، اما به‌طور آشکارا دروغ می‌گویند و درصدد انعقاد ائتلاف‌های نظامی برای خود و صهیونیست‌ها است.

وی با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال غارت ثروت مردم منطقه است و می‌خواهد بین امت‌ها و ملت‌های منطقه فتنه‌انگیزی کند، بیان کرد: حرف جمهوری اسلامی این است که آمریکا باید از منطقه خارج شود، حق دخالت در سرنوشت ملت‌ها را ندارد و به محرومان ظلم نکند.

نوری با تأکید به حضور مقاومت اسلامی در منطقه گفت: آمریکا اگر اهداف شوم خود را در منطقه دنبال کند، سرنوشتی مانند شکست ویتنام در انتظار آنان است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما گاهی در ایجاد وحدت، انسجام و خدمت به مردم غفلت کرده‌ایم، ابراز کرد: حفظ نظام و انقلاب، اوجب واجبات است، هرچند گلایه هایی هم وجود دارد، اما ما نباید مطابق با میل دشمنان حرف بزنیم و خود را سرخط خبرهای آنان کنیم.

(منبع: تسنیم)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *