امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” در فشافویه ری

ری - ابتکارآنلاین: آئین افتتاح نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس "خاکیان افلاکی" در بخش فشافویه صبح امروز همزمان هفته دفاع مقدس، نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس "خاکیان افلاکی" در بخش فشافویه برگزار شد.
کد خبر: 13006
زمان انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ بعد از ظهر -
29 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آئین افتتاح نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” در بخش فشافویه ری امروز شنبه همزمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” در بخش فشافویه با حضور سردار اهوازیان از فرماندهان جبهه و جنگ و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محمد بشارت معاون استاندار تهران و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، هادی حسین خانی بخشدار فشافویه، حجت الاسلام والمسلمین درگاهی امام جمعه فشافویه و جمعی از رزمندگان و خانواده شهدا ، در فرهنگسرای پیامبر اعظم (ص) شهر حسن آباد افتتاح شد.

سردار عبدالفتاح اهوازیان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در جنگ تحمیلی جوانان و رزمندگان اسلام در مقابل دنیای استکبار ایستادند و جنگیدند و سرفرازانه پیروز شدند و این ایستادگی عظمت دفاع مقدس را دوچندان می کند و امروز نیز ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است زیرا راهکار عبور کشور از مشکلات و تحریم ها ایستادگی و ایثار است و در این راستا مسئولان بایستی برای این امر مهم برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه ها و یادواره های شهدا در کنار هوشیاری دفاعی کشور باعث می شود که غافلگیری که در ابتدای جنگ تحمیلی رخ داد، بوجود نیاید و این نعمت بزرگی برای ملت بزرگ ایران اسلامی است. امروز اگر جوانانی که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نبوده و این برهه ها را درک نکردند می روند و از حریم اهل بیت (ع) دفاع می کنند و در مقام مدافعین حرم مسیر ایثار و شهادت را زنده نگه داشتند و این به برکت فرهنگ غنی دفاع مقدس است که با برگزاری اینگونه مراسمات ترویج و نسل امروز با آن آشنا شدند.

سردار اهوازیان تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ذوب در خدمت به مردم و اسلام بود و خاطرات فراوانی وجود دارد که این شهید عالی مقام کار و امنیت و رفاه مردم را بر خود ترجیح می داد و علی رغم خستگی و حتی مجروحیت به امور جنگی که امنیت را برای مردم ایران به ارمغان می آورد، می پرداخت و امروز باید مدیران و مسئولان روحیه حاج قاسم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در آئین افتتاح نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” نیز گفت: دفاع مقدس یادآور ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگانی است که به تمام دنیا درس شهادت و اتحاد دادند. در تمام دنیا پایان جنگها را گرامی می دارند اما عظمت دفاع مقدس به حدی است که ابتدای جنگ تحمیلی برای تمامی ملت بزرگ ایران اسلامی گرامی و ارزشمند است.

وی افزود: دفاع مقدس با تاسی از فرهنگ عاشورایی به ثمر نشست و امروز در شهرستان ری قبله تهران فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت ساری و جاری است و این امر همواره در مناسبت های مذهبی و ملی در نقاط مختلف شهرستان ری بویژه بخش فشافویه که بخشی مذهبی و جهادی است، نمایان است.

هادی حسین خانی بخشدار فشافویه نیز در آئین افتتاح نمایشگاه گفت: دفاع مقدس از برجسته ترین افتخارات ایران اسلامی است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جای جای میهن نهادینه کرد. دفاع مقدس نمونه بارز اتحاد و همدلی ملی است زیرا در ابتدای انقلاب اسلامی که جنگ تحمیلی شروع شد کشور بدلیل تحریم های استکبار جهانی با مشکلات فراوانی مواجه بود و در همان برهه سخت مردم بویژه جوانان با روحیه ایثار و وحدت و با تبعیت از امام راحل (ره) توانستند در مقابل هجوم دشمنان مقاومت و پیروز شوند.

وی افزود: امروز نیز مجموعه مسئولین و مدیران بخش فشافویه با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس و با همدلی و انسجام و در راستای اجرای سیاست های دولت مردمی سیزدهم بسیاری از مشکلات سطح بخش را پیگیری و مرتفع کرده و در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی اقدامات ارزشمند و اثرگذاری را رقم زده اند.

گفتنی است نمایشگاه ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس “خاکیان افلاکی” تا ۷ مهرماه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۱ پذیرای عموم مردم خواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *