امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اومیکرون پیرولا چیست؟

زنجان - ابتکارآنلاین: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ″پیرولا″ زیرسویه جدید کرونا اومیکرون است که با علائمی مانند عطسه، سردرد و سوزش و خارش چشم آغاز می‌شود.
کد خبر: 13035
زمان انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ بعد از ظهر -
32 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – مشهود تقی‌لو در رابطه با سویه جدید اومیکرون، اظهار کرد: ″اومیکرون پیرولا″ سویه جدید در کشور شیوع پیدا کرده و افراد زیادی طی یک ماه اخیر مبتلا شده‌اند.

وی در رابطه با علائم اومیکرون پیرولا، افزود: عطسه، سرفه، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، سوزش و خارش چشم و خستگی از جمله علائم این ویروس است.

این مسئول در رابطه با عملکرد ویروس اومیکرون پیرولا، تصریح کرد: این ویروس زمانی که وارد بدن می‌شود، سیستم ایمنی بدن و آنتی‌بادی‌هایی که واکسن تولید می‌کند را دور زده و فرار می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی و آداب تنفسی و استفاده از ماسک در افرادی که دارای علائم مذکور هستند، گفت: با توجه به اینکه داروی خاصی برای این بیماری وجود ندارد و پزشکان به بیماران استراحت، حفظ آرامش و دریافت مسکن‌ها را توصیه می‌کنند.

تقی‌لو با اشاره به آغاز فصل پاییز و بیماری آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد واکسن آنفلوانزا را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی آنفلوانزا دریافت کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *