امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قبله تهران میزبان ۸٠ هزار زائر پاکستانی در بقعه بی بی شهربانو است

ری - ابتکارآنلاین: شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) گفت: قبله تهران میزبان ۸٠ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در بقعه بی بی شهربانو شهرری است و با مشارکت گروه های جهادی مردمی به آنان خدمات رسانی می شود.
کد خبر: 13068
زمان انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رضا شنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشت زائران پاکستانی اربعین حسینی از کربلای معلی اظهار داشت: قبله تهران روزانه میزبان بیش از ۷ هزار زائر پاکستانی در بقعه بی بی شهربانو است.

وی افزود: به منظور خدمت رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی، ۲٠ چشمه سرویس بهداشتی پرتابلی در این محل نصب شده است و روزانه از ساعت ۷صبح تا ۱۱ شب، خدمات پزشکی و سلامت محور تیم پزشکی کلینیک شهرداری منطقه ۲٠ به آنان ارائه می شود.

این مسئول از استقرار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارائه برنامه های فرهنگی ویژه کودکان برای زائران پاکستانی درشهرری خبرداد.

شنگی یادآور شد: غرفه ماساژ درمانی و خدمات ویژه بانوان، ارائه خدمات فرهنگی توسط طلاب پاکستانی، توزیع روزانه ۷ هزار پرس غذای گرم، دم نوش، چای پاکستانی از دیگر اقدامات هماهنگ شده در این راستا است.

آرامگاه بی بی شهربانو در شمال امین آباد در دامنه جنوبی کوهی معروف به همین نام بر فراز صخره ای کوهستانی با گنبد مینایی که با دیوار سنگی بسیار قدیمی محصور است.

این بنا را مردم آرامگاه بی بی شهر بانو دختر یزد گرد سوم و همسر امام حسین (ع) و مادر امام چهارم شیعیان می دانند.

این کوه نماد تمدنی هشت هزار ساله شهرستان ری محسوب می‌شود، ‌در این‌کوه بقعه بی بی شهربانو دختر یزدگرد ساسانی و همسر امام حسین (ع) با توجه به مشخص نشدن شجره نامه مدفون است که بسیاری از شیعیان اقلیت های مذهبی از ایران، پاکستان، هند، بنگلادش و اروپا در این محل حضور می یابند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *