امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توجه کامل به اهداف هفته وحدت و اتحاد جهان اسلام

دماوند - ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز آتش نشانی و ایمنی را گرامی می‌داریم و از زحمات آتش‌نشانان شجاع و خدمتگزار تشکر می‌کنیم. نجات جان انسان‌ها از آتش هم واجب شرعی است و هم دارای اجر و ثواب بسیار زیادی است.
کد خبر: 13199
زمان انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ بعد از ظهر -
67 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی گفت: از فرماندار و شهردار و شورای محترم شهرهای پنجگانه شهرستان دماوند تقاضا داریم به روز رسانی تجهیزات و ناوگان آتش نشانی و ایجاد ایستگاه‌های جدید در مناطق ضروری را جدا پیگیری و عملیاتی کنند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: آتش‌نشانان دماوندی از نبود خودروهای حرفه‌ای با تجهیزات جدید مثل بالابر و نردبان هیدرولیکی گله دارند؛ چون با نداشتن این امکانات سرعت و کیفیت خدمات آنها پایین می‌آید.

این مقام مسئول ادامه داد: توجه بیشتر شهرداری‌ها به وضعیت معیشت و مسکن کارکنان آتش نشانی و افزایش حقوق و مزایای آنها این جان برکفان و خدمتگزار را به خدمت دلگرم‌تر می‌کند.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: لازم است دهیاران آموزش‌های لازم مربوط به آتش نشانی را ببینند تا در مواقع لزوم برای نجات جان روستاییان محترم به سرعت اقدام کنند.

وی افزود: همه مردم در ساختن ساختمان‌ها باید نکات ایمنی مربوط به آتش سوزی احتمالی را رعایت کنند و ازسیستم‌های اعلام و اطفاء حریق استفاده کنند.

برای فعال نگه‌داشتن مرکز سالمندان در شهرستان دماوند مساعدت لازم انجام گیرد

فتاح دماوندی امام جمعه دماوند ادامه داد: یکشنبه ۹ مهر روز جهانی سالمندان را گرامی می‌داریم و به این مو سپیدان و بزرگانی که عمر خود را برای تربیت فرزندان و خدمت به جامعه و خانواده صرف کردند، احترام می‌گذاریم و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی گفت: اکثر خانواده‌ها با افتخار از سالمندان و پدران و مادران خود نگهداری می‌کنند و این خدمت را برای خود توفیق بزرگ الهی می‌دانند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: اما گاهی و در موارد بسیار کمی پیش می‌آید که به دلایل خاص مثل نبودن خانواده و فرزندان نگهداری یک سالمند در منزل به دلیل بیماری‌های زیاد و عدم دسترسی به تیم درمان ممکن نیست و اجباراً لازم می‌شود که آن فرد به مراکز نگهداری سالمندان انتقال پیدا کند.

فتاح دماوندی گفت: مراکز سالمندی مجهز به تیم مراقبت و درمان شامل پزشک و روانپزشک، فیزیوتراپ، مددکار و پرستار شبانه روزی هستند اما هزینه‌های بالایی هم دارند.

وی افزود: در شهرستان دماوند یک مرکز نگهداری سالمندان در شهر رودهن وجود دارد که با مشکل اجاره مکان سنگین روبرو است؛ لازم است مسئولین جهت تامین زمین برای ساخت مرکز و کاهش هزینه‌های خدماتی با تعرفه‌های کمتر و در حد توان نیازمندان مساعدت کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *