امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمدن نوین اسلامی بازگشت به سنت پیامبر اکرم(ص) است

گنبدکاووس- ابتکارآنلاین: رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان تمدن نوین اسلامی را برگشت به سنت پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: تمدن نوین اسلامی همان منظومه فکری و عملی است که مسلمانان با تاسی از سنت و سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) ایجاد کردند.
کد خبر: 13226
زمان انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ قبل از ظهر -
27 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز شنبه در مراسم بزرگداشت هفته وحدت در گنبدکاووس اظهارکرد: یهود و استکبار جهانی نمی‌خواهد دوباره جهان اسلامی این تمدن را ایجاد کند چرا که از گسترش آن می‌ترسند لذا با ایجاد داعش و منفی نشان دادن چهره مسلمانان، اسلام هراسی را در اروپا تقویت کردند.

وی وحدت را موضوعی راهبردی مورد تاکید دین اسلام و همه انسان‌های اهل تعقل و تفکر برشمرد و افزود: با توجه به زندگی تلفیقی در گلستان محافل گفتمانی با عنوان نشست‌های برادری با موضوع وحدت و همدلی در مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی و ادارات استان گلستان باید بیش از پیش برگزار شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان ادامه داد: سال گذشته طرحی برای برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت با موضوع فرق و مذاهب و وحدت به استانداری ارائه دادیم و آمادگی داریم اساتیدی از تهران و قم و مجموعه استان برای رقم زدن این گفتمان‌ها به شهرستان‌ها اعزام کنیم.

حجت الاسلام دیلم اضافه کرد: برگزاری این اجتماعات باعث ناراحتی دشمن می‌شود و میلیاردها دلار خرج می‌کند تا شیعه و سنی در کنار هم ننشیند.

وی با تجلیل از مقام پیامبر گرامی اسلام(ص) که برای هدایت انسان‌ها زحمت کشیدند، گفت: نه تنها شیعه و سنی بلکه همه بشریت بدهکار وجود نازنین و رشادت‌های ایشان هستند پیامبری که خانه به خانه و شهر به شهر می‌رفت افراد را شناسایی و از قرآن برای آنان یک نسخه شفابخش می‌نوشت.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان با تاکید بر اهمیت مطالعه تاریخ اسلام، ایران و عصر معاصر برای شناخت بهتر از وضعیت گذشته و شرایط فعلی به ویژه در میان جامعه علمی و دانشگاهی، افزود: باید بدانیم نصف اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاد به خاطر نبود آشنایی به تاریخ است و نسل امروز هم آنگونه که باید از تاریخ انقلاب اسلامی شناخت ندارند.

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: بر اساس تاریخ اسلام، مردم در پنج قرن اول به سنت پیامبر(ص) عمل کردند که نتیجه آن شکل‌گیری یک تمدن اسلامی شد که به عنوان عصر طلایی مسلمانان شناخته می‌شود در حالیکه آن زمان در اروپا عصر ظلمت (قرن وسطی) حاکم بود.

وی گفت: در این ۵۰۰ سال وضعیت مسلمانان در مشرق زمین و دول‌ اسلامی، تمدن‌های قدیمی بین النهرین، مصر، ایران یونان و هند در اوج شکوفایی قرار داشت و همه چیز در حوزه‌های علم، دانش، ریاضی، نجوم، شیمی و فیزیک در اختیار مسلمانان بود و به نقل منابع غربی اگر مطالبی به اروپا می‌رفت و منبع آن کتاب‌های مسلمان نبود به آن اعتماد نمی‌کردند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی گلستان افزود: امروز علم در اختیار غربی‌هاست و همان کاری که آنان بعد از رنسانس کردند و متون و کتاب ما را مطالعه و به عنوان الگو به آن عمل کردند را انجام دهیم تا بتوانیم بار دیگر دوران شکوفایی اسلام را رقم بزنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *