امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصلاح نقاط آسیب پذیر در مواجهه با سیل فیروزکوه رصد می‌شود

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: مدیرکل بحران استانداری تهران با تاکید بر پاکسازی دیواره‌های سیل گیر در بالادست و نقاط خطرپذیر گفت: اصلاح نقاط آسیب پذیر در مواجهه با سیل در فیروزکوه رصد می‌شود.
کد خبر: 13252
زمان انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ بعد از ظهر -
108 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حامد یزدی مهر، شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران که در فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: این مانور همزمان با عصر روز شنبه هشتم مهرماه رأس ساعت ۱۴ و با فراخوان حادثه از سوی فرمانداری فیروزکوه مبنی بر وقوع حادثه سیل در این شهرستان به دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان اعلام و با حضور اعضا و رؤسای دستگاه‌ها نشست فوق العاده عملیات پاسخ به بحران برگزار شد.

وی با بیان اینکه مخاطره سیل در فیروزکوه با توجه به حوادث رخ داده طی سنوات گذشته بسیار محتمل است، افزود: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های با شدت در فصل پاییز، تاکید مدیریت بحران بر اقدامات پیشگیرانه است و به همین منظور مانور سیل در منطقه فیروزکوه موضوعیت مناسبی داشت که نقاط ضعف و قوت احصا و در زمان وقوع بحران بهترین خدمات به مردم اراده شود که خوشبختانه دستگاه‌های شهرستان در این مانور حضور آماده ای داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه تجهیزات شهرستان فیروزکوه برای به روز شدن نیازمند تأمین اعتبار است، خاطرنشان کرد: در مانور امروز بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوادث و سوانح و برگزاری مانورهای موضوعی و دور میزی که از ضروریات آمادگی دستگاه‌ها و توانمندی در مقابله با حوادث طبیعی و انسان ساخت می‌باشد تاکید شد.

وی بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تاکید و یادآوری کرد: در این مانور به دستگاه‌ها در خصوص لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی انهار و مسیرها و رفع موانع و همچینین بروزرسانی تجهیزات تذکرات لازم ارائه شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *