امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانور «لحظه صفر» با سناریوی زلزله ۶.۵ ریشتری در دماوند برگزار شد

دماوند – ابتکارآنلاین: مانور «لحظه صفر» مدیریت بحران با سناریوی وقوع زلزله ۶.۵ ریشتری در دماوند و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد.
کد خبر: 13258
زمان انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ بعد از ظهر -
36 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – پیش از ظهر یکشنبه و با حضور حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، مانور «لحظه صفر» با سناریوی وقوع زلزله ۶.۵ ریشتری در دماوند برگزار شد.

بر اساس این گزارش این مانور با اعلام فرماندار دماوند و تشکیل جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان در کمترین زمان ممکن با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، بخشداران، شهردار، مدیران ادارات و دستگاه‌های امدادی، اجرایی و خدمات رسان ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه نهم مهرماه در فرمانداری دماوند آغاز شد.

گفتنی است که نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع تمرینی میدانی زلزله در دماوند و به منظور ارتقای سطح واحدهای عملیاتی و امداد و نجات در منطقه برگزار شد.

لازم به ذکر است که مانور عملیاتی «لحظه صفر» مقابل بیمارستان سوم شعبان دماوند در محله جیلارد شهر دماوند برگزار شد و اجرای عملیات اطفای حریق، امداد و نجات، تریاژ سیار، رسیدگی به انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات، اسکان اضطراری، ارائه مشاوره‌های روانی، تأمین امنیت، انتقال مصدومان، آب‌رسانی و کنترل ترافیکی از جمله اقدامات انجام شده در این مانور عملیاتی لحظه صفر بود و همچنین مسئولان شهرستان دماوند از بخش‌های مختلف این عملیات بازدید و آخرین روند اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *