امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکریم چهره‌های ماندگار موسیقی حماسی لرستان

لرستان - ابتکارآنلاین: دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار نوای مهر گفت: چهره‌های ماندگار موسیقی ایثار و انقلاب در دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار نوای مهر تکریم می‌شوند.
کد خبر: 13298
زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ بعد از ظهر -
30 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمد کرم‌الهی امروز، دهم مهرماه با حضور در محل ستاد هماهنگی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار–نوای‌مهر در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویدادی که در هر منطقه‌ای از کشور برگزار می‌شود ارتباط مستقیم با مقوله‌های متفاوتی پیدا می‌کند که در لرستان برای این جشنواره بر حسب ظرفیت و زیرساخت موسیقایی و علاقمندان بسیاری که به تولید آثار فاخر و هنری جایگاه ویژه دارد تاکیدی بر ظرفیت‌های موجود استان است و به جریان‌سازی مجدد در عرصه خلق آثار فاخر و اثرگذار هنر به ویژه هنر انقلاب اسلامی و در مسیر ایثار و شهادت کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: رهاورد این جشنواره ضمن شناخت ظرفیت‌ها، شرایط را برای تولید هرچه بیشتر در قالب‌های متعدد ذهن  مردم را با تولید آثاری با مضامین ایثار و شهادت سیراب می‌کند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار نوای مهر گفت: می‌طلبد مسئولان لرستان در جایگاه کارگزاران فرهنگی استان نسبت به شناخت این ظرفیت‌ها و فعال‌سازی این قابلیت‌ها اهتمام ویژه‌ای در برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشند که این جشنواره در همین مسیر و با همین نیت در استان برگزار می‌شود.

کرم‌الهی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این جشنواره فاخر، تجلیل از چهره‌های موثر در عرصه فرهنگ و هنر متعهد انقلابی در دو بخش نغمه‌های حسینی ایثار و نغمه‌های حسینی انقلاب برگزار می‌شود،  تصریح کرد: در بخش نغمه‌های حسینی انقلاب از استاد «محمد میرزاوندی» چهره ماندگار موسیقی حماسی دفاع مقدس تقدیر ویژه بعمل می‌آید.

وی با بیان اینکه همچنین از تلاش مجاهدانه و انقلابی، استاد فقید “عیسی سپه‌ونی” نیز در این جشنواره تجلیل می‌شود، اظهار کرد: در بخش نغمه‌های حسینی ایثار نیز از شهید جاویدالاثر و مداح مظلوم شهر خرم‌آباد تجلیل خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار نوای مهر افزود: “حسین پاپی” از جمله مداحان شهید دیارقهرمان‌پرور خرم‌آباد است که آخرین نوای عاشورایی وی در زمان تشییع پیکر مطهر روحانی شهید “عبدالحسین مبشر” طنین‌انداز شد و پس از چندی از این واقعه به قافله شهدای خوشنام پیوست و یادش برای همیشه جاوید ماند.

کرم‌الهی با بیان اینکه از پیرغلام فقید و صدای متعهد انقلاب اسلامی ‌حاج غفور یادگاری که همواره در صفحه به صفحه کتاب رویدادهای انقلاب اسلامی سروده و مداحی کرده است تجلیل می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از تجلیل شوندگان، جوان  هشت سال فصل عاشقی و پیرغلام حسینی امروز، ” حاج علیرضا قهرمانی” نوحه‌خوان رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *