امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری کلاهبرداران مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

مازندران - ابتکارآنلاین: ماموران حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران ۲ کلاهبردار حرفه‌ای مدعی نفوذ در دستگاه قضایی را دستگیر کردند.
کد خبر: 13334
زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
35 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت‌الاسلام صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با گزارش و شکایت مردمی از دو نفر که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری مبادرت به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مورد پیگیری قرار گرفت.

او افزود: بر اساس مدارک موجود در پرونده، اظهارات شکات و مالباختگان و تحقیقات ابتدایی، مشخص شد افراد مذکور به دروغ خود را به عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده و با استفاده از سادگی برخی مراجعین و ظاهرسازی و ادعای اینکه می‌توانند با نفوذ در پرونده‌ها نزد مراجع انتظامی و مقامات قضایی مسیر و روند پرونده را تغییر دهند، مبالغ قابل توجهی را نیز به عنوان حق الوکاله و هزینه‌های دادرسی دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام اکبری گفت:با اقدام به موقع ماموران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پیگیری انجام گرفته، متهمین دستگیر شدند.

او با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به اتهامات انتسابی اقرار داشته‌اند، افزود: مردم حتماً پیش از انتخاب وکیل نسبت به احراز هویت فرد از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری به دلیل عجز از پرداخت وثیقه با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی و جامع برای کشف زوایای دیگر این پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *