امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح طرح هادی روستای قلعه برزند گرمی  

اردبیل - ابتکارآنلاین: طرح هادی روستای قلعه برزند گرمی با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: 13407
زمان انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
37 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ۱۳ مهر در این مراسم اظهار کرد: فاز اول طرح هادی روستای قلعه برزند و معابر پرتردد این روستا سال گذشته با ۵۰ میلیار ریال اعتبار انجام شد.

کیخسروی با بیان اینکه طرح هادی در سال‌جاری در شهرستان گرمی در ۱۵ روستا با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اجرای شده است، خاطرنشان کرد: روستای هدف گردشگری قلعه برزند دارای جاذبه‌های گردشگری، قلعه باستانی و امامزاده هست که با اجرای فازهای بعدی طرح هادی این روستا، پکیج کاملی از مکان های گردشگری را به کشور ارائه خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل با اشاره به اینکه از ۱۸۵ روستای شهرستان گرمی ۱۲۳ روستا بالای ۲۰ خانوار است، تصریح کرد: در ۵۸ روستا طرح هادی اجرا شده که در صورت تخصیص اعتبارات ملی در تمام روستاها شاهد مقاوم سازی و اجرای هادی روستایی خواهیم بود.

کیخسروی از معرفی سه روستای شهرستان گرمی به عنوان روستاهای هدف گردشگری خبر داد و بیان کرد: گرمی با داشتن ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، بافت زیبای روستایی و بناهای مقاوم سازی شده قابلیت‌های متعدد توسعه پایدار را داراست و همواره در تخصیص اعتبارات بنیاد مسکن جزو سه دستگاه اجرایی اولویت دار است که همین امر سبب شده است تا طرح های توسعه روستایی در مناطق مختلف این شهرستان با جدیت پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح هادی روستایی اسباب رضایتمندی مردم را بیش از پیش فراهم کرده است، ادامه داد: با مشارکت شرکت اسکان و بنیاد مسکن اردبیل چهار روستای شهرستان گرمی تحت پوشش طرح هادی روستایی قرار می‌گیرد که از همین محل اعتبار مناسبی جذب شهرستان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: ۱۵۰ روستا در کشور از طریق شرکت اسکان بازسازی می‌شوند که سهم استان اردبیل نیز در شهرهای مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و کوثر تعیین شده است.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *