امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانواده ها تربیت دینی و اسلامی را در دستور کار قرار دهند

کهگیلویه و بویراحمد – ابتکارآنلاین: امام جمعه یاسوج گفت: خانواده ها تربیت دینی و اسلامی را در دستور کار قرار داده و رعایت مسائل شرعی را به فرزندان آموزش دهند.
کد خبر: 13447
زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ بعد از ظهر -
36 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ یاسوج از تلاش دامپزشکی استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: دام و کشاورزی در زمینه تولید و اشتغال یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شود، به ویژه در استان ما که در گذشته و بخشی نیز امروز به کار دامداری مشغول هستند.

وی اظهارکرد: سلامت محصولات دامداری و کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، دام و محصولات آنها محفوظ باشد و از بین نرود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز روستا و عشایر خاطرنشان کرد: این اقشار زحمتکش و تولید کننده هستند، ولی زندگی شهرنشینی مصرف گرایی است و محصولات کشاورزی، دامی، کار و تلاش مربوط به قشر روستایی و عشایری بوده و باید مسیرهای کار و تلاش برای آنها باز باشد.

وی ادامه داد: به برکت نظام و انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌شود و زندگی عشایری و روستایی نیز مملو از آسایش و آرامش است.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تنوع در زندگی، شغل و فعالیت در مناطق روستایی و عشایری وجود دارد  و روستاییان و عشایر ضمن توجه به مسئله دامداری و کشاورزی، بستر کار و تلاش را برای خود در این مناطق فراهم می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت عشایر در این استان داریم که خدمات خوبی به آنها ارائه شده و آنها در زمینه صنایع دستی و تولیدات لبنی و همچنین در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند.

وی ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: باید فرزندان را به درستی تربیت کرد، زیرا تربیت از سنین کودکی آغاز می‌شود و خانواده ها باید تربیت دینی و اسلامی را در دستور کار داشته باشند و رعایت مسائل شرعی را به فرزندان آموزش دهند.

وی با اشاره به روز کاهش اثرات بلایای طبیعی تصریح کرد: سیل، زلزله و آتش سوزی در بسیاری از مناطق خسارات جانی و مالی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی اصولی، از این حوادث جلوگیری کرد.

امام جمعه یاسوج ساخت و ساز مهندسی و اصولی سازه‌ها برای کاهش زلزله را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: سیل، زلزله و آتش سوزی زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و اگر مردم رعایت کنند، زمین برای آنها بهشت می‌شود.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کشورهای اسلامی و مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند، دشمنان مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که نسبت به آنها قلدری داشته و ثروت آنها را به یغما می‌برند نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به فرزندان انقلاب، اسلام و مردم بیان کرد: برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *