امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقاومت پل امجدیه در طرح راهسازی شهر زنجان تایید نشد

زنجان - ابتکارآنلاین: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ناظر پروژه در حال احداث محور شهیدان کریمی شهر زنجان، مقاومت پل قدیمی سه‌راه امجدیه را برای استفاده در این طرح تایید نمی‌کند.
کد خبر: 13449
زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سعید نجفی افزود: یکی از مشکلاتی که جلوی پیشرفت فیزیکی طرح را گرفته، تایید نشدن ایمنی پل سه‌راه امجدیه از طرف ناظر طرح است.

وی تصریح کرد: اگر ناظر طرح، مقاومت این پل را تایید نکند؛ نقشه‌ها هم تایید نخواهد شد و در نهایت باید فکر دیگری برای این پل شود.

نجفی با بیان اینکه به علت قدیمی بودن پل، نقشه روشن و مشخصی از آن در دسترس نیست تا ناظر بر اساس آن نظر بدهد، گفت: به همین دلیل، ناظر فعلا مقاومت پل را تایید نکرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان افزود: باید یا عرشه قدیمی پل برداشته شود یا ارتفاع آن ارتقا یابد چون گاهی مشاهده شده که حتی کامیون با بارش در زیر عرشه گرفتار شده است.

وی افزود: یکی از مزیت‌های خوب پروژه محور شهیدان کریمی، قابل تغییر بودن آن است و حتی اگر پل برداشته یا اصلاح شود؛ پیمانکار می‌تواند نقشه را تغییر دهد.

طرح مسیر شهیدان کریمی بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر زنجان است که در مسیر میدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان به منظور حل معضلات ترافیکی اجرا شده است.

عملیات ساخت این پروژه بزرگ از سوم خردادماه امسال آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله جانمایی کارگاه قرار دارد.

نقطه آغازین این طرح از محل میدان سپاه خواهد بود که پل جدید بر روی پل سراه امجدیه به سمت کوی فرهنگ ساخته خواهد شد که طبق اعلام مسئولان پل هوایی میدان سپاه با روش سگمنتال (مونتاژ قطعات پیش ساخته در محل نصب) انجام می‌شود و سوراخ کردن زمین برای جاگذاری ستون‌ها با دریل‌های مخصوص انجام و عرشه پل هم به صورت آماده جاگذاری خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *