امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری موسسه رازی برای کشور  

البرز - ابتکارآنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت استراتژیک و مهم موسسه رازی در کشور، گفت: تولیدات این موسسه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری به ارمغان آورده ‌و سلامتی جامعه مرهون واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی است.
کد خبر: 13473
زمان انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ بعد از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – مجتبی خیام نکویی روز شنبه ۱۵ مهرماه در بازدید از موسسه رازی اظهار کرد: موسسه رازی مهم ترین مرکز دامپزشکی و تولید واکسن‌های این حوزه است و امیدوار هستیم بازدید امروز که با روز دامپزشکی تقارن دارد، منشاء تحول و خدمات گسترده برای این مجموعه و بخش کشاورزی کشور باشد.

وی در ادامه به مهمترین چالش بخش کشاورزی در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در ۴۴ سال اخیر، به رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، اما بخش کشاورزی و امنیت غذایی در دولت های مختلف، در اولویت نبوده و بودجه‌ و اعتبارات کمی به این بخش تعلق یافته و همین امر موجب شده نقش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تابعه این سازمان که مهمترین تامین کننده امنیت غذایی کشور شمرده می شوند، به درستی تبیین نشود و مورد کم لطفی قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تشکیل شورای راهبردی تحقیقات دامپزشکی به دبیری رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و تاکید کرد: موسسه رازی به رغم تولیدات گسترده و خدمات فراوان، کمتر معرفی شده در حالی که ۹۳ درصد واکسن‌های دام، ۳۲ درصد واکسن‌های طیور، ۸۰ درصد واکسن های پزشکی و نیمی از سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی کشور در این‌ موسسه تولید می‌شود.

خیام نکویی تصریح کرد: در مباحث فناوری و بیوتکنولوژی که امروز به عنوان زیربنای توسعه کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته، موسسه رازی پیشگام و پایه گذار بوده و محصولات متنوع این موسسه موید این مطلب است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به اهمیت استراتژیک و مهم موسسه رازی در کشور، گفت: تولیدات این موسسه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری به ارمغان آورده ‌و سلامتی جامعه مرهون واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی است.

وی، میزان ارزآوری تولیدات مراکز و موسسات تابعه سازمان تات را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

خیام نکویی، همچنین با اشاره به لزوم جذب نخبه و تقویت منابع اعتباری سازمان تات، خواستار ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تسهیل روابط این سازمان با سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *