امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرمانده سپاه همدان:

حفظ نقاط حماسی تکلیف مسوولان است

همدان - ابتکارآنلاین: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: حفظ نقاط جغرافیای حماسی همدان در راستای ثبت و ماندگاری خاطرات دوران دفاع مقدس تکلیف مسوولان است.
کد خبر: 13578
زمان انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سردار مظاهر مجیدی روز سه شنبه در آیین یادبود شهید گمنام و افتتاح المان شهید گمنام امامزاده خضر همدان اظهار داشت: استان همدان در دفاع مقدس ۳۰۰ بار بمباران شد و ماندگاری آن نقاط برای نسل آینده مهم است و در خاطرات ما ثبت شود که روزی بر این کشور چه گذشته است.

وی ادامه داد: در آستانه برگزاری اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان یکی از برنامه های ماندگار احداث یادمان شهدای گمنامی است که‌ در سطح استان همدان دفن شده اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: رژیم بعث بارها و بارها کشورمان را مورد تهاجم قرار داد و امروز به عظمت خون شهدا ما شاهد این هستیم که بزرگترین ابرقدرت ها نیز فکر تهاجم به ایران را از سر درآوردند.

سردار مجیدی، امنیت امروز کشور را مدیون شهدا دانست و افزود: امروز تکریم شهدا وظیفه ما است، آن زمان که جمهوری اسلامی به شهدا نیاز داشت با جان خود از کشور دفاع کردند.

وی افزود: احداث المان و یادمان شهدای گمنام یکی‌ از ۲۰۰ برنامه ای است که در راستای برگزاری اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان انجام می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، خون شهدا را موجب اقتدار و عزت نظام اسلامی دانست و گفت: در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان چهار هزار یادواره و ۲ هزار مدرسه محور برگزار شده است.

سردار مجیدی از دست‌اندرکاران آماده سازی یادمان شهدای گمنام قدردانی کرد.

اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی برگزار شد و تا نوزدهم مهر ماه در جریان خواهد بود.

استان همدان دارای ۱۵۲ مزار شهید گمنام در ۵۵ گلزار است.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *