امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه ایثارگران صاحب زمین یا مسکن می‌شوند

زنجان - ابتکارآنلاین: مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هدف بنیاد شهید این است که همه ایثارگران صاحب زمین یا مسکن شوند، گفت: مقرر شده در نهضت ملی معافیت‌هایی اعمال شود و این موارد کدنویسی شده است.
کد خبر: 13642
زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ بعد از ظهر -
34 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – میثم اروز ظهر امروز (۲۰ مهرماه) در جریان بازدید از مسکن ایثارگران استان زنجان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسکن‌ ایثارگران، شامل افرادی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌اند و به دنبال این هستیم که همه جامعه هدف از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن اقدامات متعددی برای خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری صورت گرفته است، گفت: یکی از پروژه‌های مسکن ایثارگری در استان زنجان واقع شده که ۱۰ هزار مترمربع زیربنا داشته و در هشت طبقه و ۷ بلوک در حال ساخت است.

این مسئول با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه نبود نقدینگی بود، اضافه کرد: در همین راستا پیگیری‌هایی انجام شده است که ۲۲۴ وام بی‌نام برای افراد متقاضی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تعلق پیدا کند که خوشبختانه این موضوع محقق شده است.

اروز با بیان اینکه در استان تهران شهر پرند نیز ۲۸۸ واحد در حال ساخت است، اضافه کرد: در استان مرکزی نیز نظیر همین پروژه برای ۲۶۴ نفر از متقاضیان در حال ساخت و در مرحله تعیین قطعه قرار دارد.

وی به ‌تسهیلات برای واردات خودرو توسط جانبازان نیز اشاره کرد و گفت: درباره واردات خودرو پس از ابلاغ قانون بودجه، تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه را بنیاد شهید آغاز کرد و براساس بند «و» تکلیفی به دوش وزارت صمت برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

این مسئول ادامه داد: برای سایر مشمولان ماده ۴۵ تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است. پیش‌نویس آیین‌نامه تهیه و پیشنهاد شده است تا سود بازرگانی ۱۰۰ درصد معاف شود که توسط هیئت وزیران تصویب شد.

وی افزود: بر این اساس جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است و طبق ماده ۱۹ آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوطه است. البته تاکنون هیچ جانبازی حتی یک یورو ارز دریافت نکرده و مسئله فوق موضوع رایزنی این روزها است.

اروز تاکید کرد: در مورد خودروهای داخلی ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است که با اقساط ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد در نظر گرفته شده و قول داده شده برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *