امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزش تولیدات منطقه آزاد ارس به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید

تبریز- ابتکارآنلاین: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارزش میزان تولیدات صنعتی و کشاورزی در این منطقه در نیمه نخست امسال به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر: 13712
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علی نوید روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش و پشتکار واحدهای تولیدی منطقه و حمایت‌های این سازمان در رفع موانع تولید، میزان تولیدات ارس در این مدت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش وزنی و ۱۷ درصد افزایش ریالی داشته است. ‌

وی افزود: واحدهای صنعتی و کشاورزی منطقه توانسته‌اند در این شش ماه نزدیک به ۲۰۰ هزار تن محصول صنعتی و کشاورزی تولید کنند که بیانگر حرکت چرخ اقتصادی منطقه و اشتغال هزاران نفر در این حوزه است. ‌

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: با بررسی آمار و ارقام موجود پیش‌بینی می‌شود این روند امسال با شتاب بیشتری تداوم یابد.

نوید همچنین از سرمایه گذاری ۴۶ هزار میلیارد ریالی در این منطقه در نیمه نخست سالجاری خبرداد و گفت: این میزان سرمایه گذاری تحقق یافته نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان سرمایه گذاری با اقدامات موثر این سازمان برای بهبود فضای کسب‌ و کار و معرفی ظرفیت‌های منطقه انجام شده است.

نوید با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری جذب شده در این منطقه مبتنی بر طرح‌های سرمایه‌گذاری مصوب است، ادامه داد: صدور مجوز بی‌نام برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های جدید منطقه برای فعالان اقتصادی در حضور سرمایه‌گذاران در ارس، در جذب سرمایه گذاری در این منطقه موثر است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای نسبت به سرزمین اصلی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود که به‌ طور معمول شامل تخفیف مالیاتی، در اختیار دادن زمین و غیره می‌شود.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است.

(منبع: ایرنا)

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *