امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی عملکرد مراکز معاینه فنی شهرستان ری

ری – ابتکارآنلاین: مشاور مدیرکل و رئيس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از برگزاری جلسه با متصدیان مراکز معاینه فنی این شهرستان به منظور بررسی عملکرد این مراکز خبر داد.
کد خبر: 13700
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ بعد از ظهر -
20 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد رستگاری با اشاره به اینکه این جلسه در محل اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان ری و با حضور متصدیان ۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین شهرستان برگزار شد، افزود: در این نشست عملکرد مراکز معاینه فنی های مستقر در  شهرستان از جمله تعداد خودروهای معاینه فنی شده و مردودی و همچنین ابلاغ موضوع بند د ماده ۴۵ قانون نحوه وصول برخی از درآمدهای دولت و آئین  نامه اجرایی آن شامل یک در هزار درآمد فروش مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و احتمال افزایش آلودگی هوا، بر دقت نظر این مراکز در خدمات دهی به خودروهای مراجعه کننده، برای اخذ تاییدیه گواهی معاینه فنی تاکید شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تصریح کرد: همچنین در این نشست دغدغه های این مراکز از جمله فرهنگ سازی برای تشویق مردم به اخذ معاینه فنی خودرو، تبعات عدم معاینه فنی خودروها بر سلامت جامعه و هشدار ثبت تخلف دوربین های کنترل شهری و بین شهری برای خودروهای بدون معاینه فنی مطرح و بررسی شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودروها سهم زیادی در کاهش آلایندگی خودروها دارد و می‌تواند از ایجاد آلودگی هوا توسط خودروهای سبک و سنگین به عنوان منابع آلاینده متحرک بکاهد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *