امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحول در ساختار مسجد نیازمند تغییر در گفتمان و رویکرد مردم است

قزوین – ابتکارآنلاین: رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: تحول و نگاه تحولی در حوزه مسجد و تغییر ساختار آن نیاز به تغییر گفتمان و رویکرد مردم دارد.
کد خبر: 13816
زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
42 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت‌الاسلام کمال خداداده بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: مسجد همه ارکان مردم از صنوف و طبقات مختلف و سنین مختلف باید در آن حضور داشته باشند و نباید آن را تنها مختص یک سن و یا یک قشر بدانیم.

وی افزود: نرم افزار مدیریت مسجد باید به سمتی برود که برای جوانان و نوجوانان جذاب باشد و اگر این اتفاق بیفتد مسجد به کارکرد اصلی خود می‌رسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه نگاه ما در کانون جوانگرایی است، ادامه داد: امروز بالای ۵۵ درصد مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور زیر ۳۵ سال هستند و این نشان از جوان گرایی دارد.

وی تاکید کرد: اگر مردم به این نتیجه برسند که در ترکیب کارگزاران و یا هیئت امنا مسجد باید جوانان باشد موفق شده‌ایم و این کار با دستورالعمل و ابلاغ ممکن نیست.

حجت الاسلام خداداده اضافه کرد: تحول و نگاه تحولی در حوزه مسجد و تغییر ساختار آن نیاز به تغییر گفتمان و رویکرد مردم دارد.

وی گفت: ساحت و کارکرد مسجد علاوه بر نیایش باید به دنبال کارکردهای اجتماعی و رفع مشکلات مردم باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسجد محل شروع همه کارهای خیر باید باشد، اضافه کرد: تقویت حوزه فرهنگ و هنر در مسجد را با قدرت دنبال می‌کنیم و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها نیز در حوزه‌های اجتماعی و مربوط ورود داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۰۰ کانون در مساجد کشور فعالیت می‌کنند، یادآور شد: اگر به مسجد تراز فکر می‌کنیم باید برای همه ارکان مسجد از هییت امنا گرفته تا دیگر بخش‌های مسجد مانند امام مسجد و یا پایگاه نقش تعریف کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *