امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود سراسری به قله راگا شهر ری در حمایت از مردم غزه  

ری - ابتکارآنلاین: رئیس هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ری گفت: درآخرین جمعه مهرماه،همایش بزرگ کوهنوردی خانوادگی در کوهستان زیبای راگا با حضور پرشور اهالی ری و کوهنوردان از سراسر تهران برگزار شد.
کد خبر: 13906
زمان انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حمید طربی، افزود: آخرین جمعه مهر ماه هر سال در تقویم کوهنوردان ایران، روز ملی قله راگا نامگذاری شده و قرار است هر ساله همایش صعود به این قله زیبا را داشته باشیم . امسال نیز همایش خانوادگی صعود به این قله با حضور تقریبی هزار نفر برگزار شد .

روز ۲۹ مهرماه در تقویم تربیت بدنی ، روز کوهنوردی و صعود های ورزشی نامگذاری شده است .

در این اقدام سراسری شرکت کنندگان ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه اسرائیل غاصب از مردم غزه برابر جنایات رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کردند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان تهران نیز در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد : در مدت زمان کوتاهی که اصلاحات در تشکیلات هیئت کوهنوردی شهرستان ری را انجام دادیم ؛ شاهد موفقیت بیش از پیش این هیئت در راستای رشد و توسعه ورزش کوهنوردی هستیم .

اسماعیل اسماعیل زاده ، افزود: خصوصا معرفی بهتر منطقه کوهستانی راگا که یکی از نقاط شاخص جنوب تهران می باشد که اهالی و خانواده های این منطقه به واسطه نزدیک بودن این کوه به محل زندگی می توانند با ورزش و کوهنوردی در آنجا علاوه بر کمک به سلامت جسم به سلامت روان این عزیزان ، نشاط اجتماعی نیز ایجاد می شود .

وی افزود : در زمستان به دلیل بالا بودن دمای هوای این کوه نسبت به شمال تهران ؛ کوهنوردان می توانند با لوازم کوهنوردی عادی تر نسبت به کوهپیمایی بپردازند .

اسماعیل زاده خبر از ثبت منطقه کوهستانی راگا به عنوان سایت آموزش رسمی در پورتال آموزشی فدراسیون کوهنوردی داد .

وی یکی از اهداف هیئت کوهنوردی استان تهران را معرفی کوهستان راگا به کوهنوردان منطقه دانست .

وی گفت :در راستای این هدف در صدد نصب تابلو های راهنما ، بهبود جاده دسترسی ، زیرساخت های شهری در ابتدای مسیر مانند سرویس بهداشتی و رول کوبی مسیر سنگ نوردی راگا هستیم . انشالله بعد از بهبود مسیر سنگنوردی ؛ پیگیری های آتی جهت ثبت این منطقه در پرتال فدراسیون به عنوان سایت سنگنوردی انجام خواهد شد .

در این روز حادثه سقوط برای یک نوجوان در کوهستان راگا اتفاق افتاد که توسط تیم امداد و نجات مستقر در قله راگا به پایین کوه و مراکز درمانی جهت مداوا انتقال یافت.

شهرستان ری در جنوب تهران بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

قله راگا به ارتفاع حدودا ۱۵۳۰ متر، بلندترین نقطه رشته کوه راگا نام دارد که از آنجا به علت ارتفاع این کوه می توان منطقه ای وسیع از تهران را به راحتی دید و قله راگا بعنوان یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی جنوب تهران بشمار می رود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *