امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جذب پزشک معضل اساسی سازمان پزشکی قانونی است

زنجان - ابتکارآنلاین: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: در زمان حاضر جذب پزشک یکی از معضلات این سازمان بوده که به دلیل محدودیت در میزان پرداخت‌ها و مزایا ایجاد شده است.
کد خبر: 14071
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ بعد از ظهر -
34 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – امیر حسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران پزشکی قانونی استان، گفت: با وجود اقدامات انجام گرفته برای افزایش میزان پرداختی‌ها همچنان شکاف بین درآمد بخش خصوصی و دولتی وجود دارد که یک تهدید برای فعالیت پزشکان در این سازمان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی در خصوص پرداخت فوق‌العاده خاص به پزشکان سازمان وجود داشت که امروزه تا حدودی بهبود یافته است.

مهدوی با تاکید بر اینکه تورم و مسایل اقتصادی، مشکلاتی را برای فعالیت پزشکان در این سازمان ایجاد کرده است، افزود: هرچند تلاش‌ها و تشویق‌هایی برای ماندگاری پزشکان در پزشکی قانونی انجام گرفته، اما شرایط بهتر در بخش خصوصی مانع این کار شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص وضعیت اعتبارات این سازمان نیز گفت: بخش بزرگی از بودجه ادارات پزشکی قانونی به صورت استانی است و سازمان پزشکی قانونی کمک جزیی به آن‌ها می‌کند.

وی یکی از مهمترین بخش‌های سازمان پزشکی قانونی را حوزه آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: تلاش این حوزه آن است که در جهت ارتقای کیفیت نظرات کارشناسی سازمان و صدور آرای دقیقتر در محاکم قضائی اقدام کند.

این مسوول با بیان اینکه شعار پزشکی قانونی نهضت خدمتگزاری به مردم است، گفت: این سازمان تکالیفی برعهده دارد که در راستای خدمت رسانی بهتر و تحقق آن‌ها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه همکاران سازمان پزشکی قانونی با توجه به شرایط اقتصادی کشور از هیچ کاری برای خدمت به مردم مضایقه نمی‌کنند، اضافه کرد: محدویت‌های منابع، خدشه‌ای بر نحوه خدمات رسانی پزشکی قانونی وارد نکرده است.

مهدوی با اشاره به آزمایشگاه پزشکی قانونی زنجان، افزود: این آزمایشگاه به لحاظ تجهیزاتی مشکل خاصی ندارد و نمونه‌های استان به استانی دیگر ارسال نمی‌شود که این کار در کاهش اطاله دادرسی بسیار اثرگذار است.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *