امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل بهشت زهرا:

پیاده‌راه فرهنگی گلزار شهدا به حرم امام راحل ساخته می‌شود

ری – ابتکارآنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: اتصال فیزیکی گلزار شهدا به آستان مطهر حضرت امام خمینی (ره) به عنوان پیاده راه فرهنگی یکی از اهداف و اقدامات ما در آینده ای نزدیک است که انشالله  این اتفاق مهم برای استفاده شهروندان خواهد افتاد.
کد خبر: 14059
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ قبل از ظهر -
26 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد جواد تاجیک روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیروزی های مقاومت برابر استکبار جهانی و صهیونیست‌ها و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه اطهار داشت به دلیل تصمیم حکومت گدشته آرامستانهای تهران از اوایل دهه ۴۰ در شهر تهران بر چیده شدند و آرامستان بهشت زهرا (س) ایجاد شد .

تاجیک افزود: موضوع آرامستان از وظایف شهرداری هاست و نیاز عموم مردم است و اقدامات سازمان با حضور شهروندان در ارامستانها نمایان می شود .

مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد یکساله سازمان ،بنده به عنوان مسئول سازمان بهشت زهرا س باید اذعان‌کنم بهشت زهرا در طول ۵۳ سال گدشته دچار یک فرسودگی شده است .

وی ادامه داد: ظرفیت دفن اموات در این ارامستان رو به پایان است و باید فکری برای آن‌ کرد.

تاجیک تصریح کرد: ۲ میلیون نفر از مردم مسلمان و شهروندان تهرانی طی سال‌های گدشته در بهشت زهرا تدفین شده اند. برای ۵۰ سال آینده با این جمعیت باید فکر اساسی تری شود .

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده تعیین تکلیف ارامستانهای جدید در پایتخت است . شهرداران گدشته زحمات و تلاش هایی داشتند اما هنوز به نتیجه نرسیده است .

تاجیک تاکید کرد: یکسال وقت داریم تا نگرانی مردم تهران برای دفن اموات خود را رفع کنیم . در سال آینده بر اساس مطالعات صورت گرفته و رعایت شاخص های انتخاب آرامستان ، سه مرکز جدید احداث خواهد شد .

وی ادامه داد: سال آینده در نیمه اول سال با کمک شورای شهر و دستگاههای دیگر به همراه ارامستان بهشت زهرا، چهار ارامستان بر اساس جغرافیای پایتخت مهیای دفن اموات شهروندان خواهد بود .

تاجیک گفت: بهسازی مزار شهدا بعنوان معارف و ستارگان جامعه ما شروع شده و بر اساس نظر خانواده شهدا این بهسازی انجام می گیرد .

این مسئول به الکترونیکی شدن امور تدفین در آرامستان، تدفین شهدای گمنام و مدافعان امنیت در بقاع متبرکه سطح شهر، بازسازی مزار شهدای گمنام و ساماندهی یادمان شهدای گمنام در سطح شهر که به شهرداری و متعاقب آن به سازمان بهشت زهرا (س) سپرده شده است از دیگر برنامه های این سازمان خواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *