امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۳۰ سالن سینمایی جدید راه‌اندازی می‌شود

کهگیلویه و بویراحمد – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۴۳۰ سالن سینمایی جدید و تا پایان دولت سیزدهم راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: 14070
زمان انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ بعد از ظهر -
27 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – امروز با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور سینما سیمرغ سی سخت با ظرفیت ۲۸۰ نفر افتتاح شد.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در این آئین، با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۰ سینما افتتاح شده است، اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته ۵۷۰ سالن سینما در کشور ساخته شده است.

او گفت: ما وعده کردیم که در تمام استان‌ها تا پایان چهار سال دولت سیزدهم این تعداد را به یک هزار سالن سینمایی افزایش دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر افتتاح ۲ سالن سینمایی در شهرهای سی سخت و لیکک شهرستان بهمئی اتفاقات خوب دیگری هم در راه است.

وی یاداور شد: ساخت مجموعه پردیس سینمایی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگری از این اقدامات خواهد بود.

خزاعی گفت: مشکل زمین مجموعه پردیس سینمایی یاسوج در بهترین نقطه شهر یاسوج است که به زودی احداث این مجموعه شروع خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: باید از تلاش ها و احساس مسئولیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حوزه فرهنگ و هنر در استان نیز قدردانی کنیم.

وی افزود: دفاتر سینمای جوان سراسر کشور را به امکانات مجهز می‌کنیم و در بعضی از شهرها نمایندگی سینما جوان تأسیس خواهد شد.

وی گفت: اگر امروز در کشور ما آرامش برقرار است و سالن سینما افتتاح می‌کنیم، آن را مدیون ایثارگری مردم و شهدا هستیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: اسرائیل در غزه و فلسطین جنایت علیه بشریت را رقم‌ زده است .

خزاعی بیان کرد: هیمنه اسرائیل فروریخته است و این رژیم غاصب دیگر نمی‌تواند همچون گذشته سرپا باشد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین، با اشاره به قدمت فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان دنا، اظهار کرد: ردپای مردم شهرستان دنا در طول تاریخ در فرهنگ وجود داشته و ادامه دارد.

وی در ادامه به نگاه ساختارمند سازمان سینمایی در سطح کشور گریزی زد و گفت: نگاه سازمان سینمایی کشور بر مبنای رسالت دولت مردمی است. با درایت و برنامه‌ریزی سازمان سینمایی کشور قدم‌های خوبی در سطح کشور برداشتند که برای همیشه ماندگار خواهد بود و در واقع یک عدالت فرهنگی در سطح کشور رقم زدند و بر اساس همین مش عدالتمندانه دو سینما در استان کهکیلویه و بویراحمد امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: سینماهای که امروز در دو شهرستان بهمئی و دنا افتتاح می‌شوند به لحاظ تجهیزات و امکانات در سطح کشور بی‌نظیر هستند و افتتاح این دو سینما بر اساس همان نگاه ساختارمند سازمان سینمایی کشور است.

درخشان گفت: سینمای سیمرغ سی سخت با ۲۷۰ صندالی با کیفیت درجه یک و با بروزترین تجهیزات افتتاح شد و جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران در آن اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر صبغه فرهنگی مردم دنا، گفت: اگر می‌خواهید که چراغ سینمای سیمرغ همیشه روشن بماند باید مردم از این سینما استقبال کنند. الحمدالله سینما با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *