امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبیین ولایتمداری حضرت معصومه (س) ضرورت فرهنگی جامعه است

اردبیل - ابتکارآنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین ولایت مداری در سیره حضرت فاطمه معصومه (س) ضرورت مهم فرهنگی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: 14103
زمان انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س) در سخنانی اظهار کرد: وجود کریمه اهل بیت از جهت نوع رفتار و سیره‌ای که داشت می‌تواند برای جامعه اسلامی بهترین الگو و بزرگترین محور فرهنگی و اعتقادی باشد.

وی افزود: وجود با برکت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از بانوی نمونه اسلام در ایران اسلامی عامل برکت و نورانیت بوده و می‌تواند الگو و اسوه برای دختران جوان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ولایتمداری را اولین و دقیق‌ترین کلام عالمانه اهل بیت (ع) به ویژه حضرت معصومه (س) دانست و تصریح کرد: نگاه زیارتی برای ائمه معصومین (ع) در جامعه امروزی کافی نیست و باید با الگوبرداری از سیره ائمه اطهار (ع) در رفتارهای خود، به روایات و کرامات این معصومین (ع) عمل کنیم.

ضرورت ارج نهادن به مقام زنان انقلابی و متعهد ایران اسلامی

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به مقام زنان انقلابی و متعهد ایران اسلامی در تبعیت از سیره ائمه معصومین (ع)، به فرامین مقام معظم رهبری در الگوی زن مسلمان ایرانی اشاره کرد و افزود: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است.

وی کنشگری زن مسلمان ایرانی را عامل مؤثر در بسترسازی فرهنگی در راستای دستیابی به الگوی سوم عنوان کرد و افزود: زن مسلمان ایرانی باید تاریخ ساز بوده و نقش مادری و همسرداری را به خوبی ایفا کرده و کنشگر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *