امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زوجین نابارور تا چه سنی تحت پوشش بیمه سلامت هستند؟

گیلان – ابتکارآنلاین: مدیرکل بیمه سلامت گیلان، از پرداخت هشت و نیم میلیارد تومان بابت هزینه های تشخیصی و درمانی ۱۹۹۵ نفر از زوجین نابارور شناسایی شده خبر داد و گفت: پوشش بیمه حمایتی زوجین نابارور برای بانوان تا سن ۴۹ و برای مردان بدون محدودیت سنی خواهد بود.
کد خبر: 14145
زمان انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
34 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – دکتر محمود عاطف راد در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح اقدامات اداره کل بیمه سلامت استان گیلان در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: انعقاد قرارداد با سه مرکز خدمات ناباروری استان شامل بیمارستان الزهرا، بیمارستان پارس و کلینیک مهر از جمله این اقدامات است.

وی از پرداخت هشت و نیم میلیارد تومان بابت هزینه های تشخیصی و درمانی ۱۹۹۵ نفر از زوجین نابارور شناسایی شده خبر داد و بیان کرد: رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی و افزایش پوشش داروهای ناباروری از ۱۵ به ۶۳ قلم نیز در دست اجراست.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه پوشش بیمه حمایتی زوجین نابارور برای بانوان تا سن ۴۹ و برای مردان بدون محدودیت سنی خواهد بود، خاطرنشان کرد: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط و سونوگرافی و رادیولوژی و… جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند.

عاطف راد ادامه داد: ۵۷ قلم آزمایش تشخیصی و درمانی مرتبط و هفت خدمت تصویربرداری مرتبط و ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان ناباروری، همچنین خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری شامل آی.وی.اف و ای.سی.اس.ای و اف.ای.تی تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه خدمات در مراکز دولتی ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، یادآور شد: ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در بخش خصوصی مرتبط با درمان ناباروری را پرداخت می‌کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *