امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

می‌خواستند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند

ری – ابتکارآنلاین: پدر شهید «آرمان علی وردی» در مراسم اولین سالگرد شهادت بسیجی آرمان علی وردی با مدال افتخار شهید مدافع امنیت تاکید کرد : آرمان فرزند من بعنوان سرباز ولایت پای اعتقادات و آرمان‌های خود ایستاد.
کد خبر: 14134
زمان انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ بعد از ظهر -
74 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – روز جمعه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی با حضور گسترده مردم شهید پرور مسئولان لشکری و کشوری در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

عزت‌الله علی‌وردی پدر شهید آرمان در این مراسم با بیان خصوصیات رفتاری فرزندش اظهار داشت: آرمان با بچه‌ها متواضعانه رفتار می‌کرد و حواسش بود که دل‌گیر نشوند؛ اما نه تنها ضعیف نبود، بلکه شجاع هم بود.

این پدر شهید امنیت ادامه داد : شبی که آرمان به شهادت رسید، اوضاع در منطقه اکباتان قرمز بوده و وضعیت خطرناکی به وجود آمده بود. در شلوغی آن شب که خیلی‌ها فیلمش را هم دیده‌اند، بالای ۲۰۰ ـ ۳۰۰ نفر آرمان را دوره کرده بودند و حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر هم او را کتک زدند.

وی ادامه داد: با این حال آرمان که بچه متواضعی بود، در مقابل کسانی که وحشیانه او را می‌زدند کوتاه نیامد. در صورتی که شاید با گفتن یک کلمه می توانست از دست آن‌ها خلاص شود.

پدر آرمان گفت: ضرباتی که به او زدند، شوخی نبوده و این طور نبود که در آن شلوغی هر کس بیاید و ضربه‌ای بزند، همه این ضربه‌ها حساب و کتاب شده بود، برای مثال به ران ضربه می‌زنند تا شخص دیگر نتواند حرکت کند یا به سر ضربه می‌زنند تا گیج شود. با این حال آرمان مقابلشان ایستاد.

پدر شهید علی وردی با اشاره به شجاعت آرمان بیان داشت: خیلی از کارهایی که آرمان می‌کرد، برای آیندگان درس شده است، گاهی اوقات حق و باطل برای مردم مجسم می‌شود. در ماجرای شهادت آرمان، خود مردم آمدند و قضاوت کردند، نه ما. از فردای روزی که آرمان را زدند، مردم با همان فیلم ۴ دقیقه‌ای که در چند مقطع او را زدند، قضاوت کردند.

پدر آرمان ادامه داد: یکی تشویق می‌کرد، یکی می‌زد، خیلی‌ها پشت صحنه کار می‌کردند، خیلی‌ها از آن طرف دستور می‌دادند، حتی تماشاچی‌هایی که در حال تشویق بودند در قتل آرمان شریک هستند. شاید حتی کسی که روی او گازوئیل ریخته بود در نزدیکی ما زندگی کند. اما آن‌ها سرانجام باید جواب‌گو باشند، حتی اگر در آن دنیا باشد. مظلومیت آرمان این وسط ماند.

علی وردی گفت: آن‌ها می‌خواستند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند؛ اما با همان فیلمی که خودشان گرفتند و خودشان پخش کردند، هم باعث گیر افتادن خودشان شدند، هم جای ظالم معلوم و هم جای مظلوم مشخص شد.

آرمان علی‌وردی یکی از مدافعان امنیت و شهدای اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ بود که آشوبگران او را در منطقه اکباتان در گوشه‌ای دوره کرده و با شکنجه‌های وحشیانه به شهادت رساندند.

شب گذشته نیز در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا س پادگان حضرت ولیعصر عج مراسمی با حضور عاشقان شهدا در اولین سالگرد شهادت آرمان علی ورودی برگزار گردید.

برنامه بزرگداشت دیگری امروز جمعه ساعت ۱۵ در شهرک اکباتان خیابان ورزش که مقتل شهید آرمان علی‌وردی است، با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود.

گروه‌های سرود نجم‌الثاقب، بشری و انصارالمهدی(عج) روز جمعه آثار خود را اجرا می‌کنند، قرائت قرآن توسط حبیب صداقت نفر اول مسابقات بین‌المللی انجام می‌شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی و مداحان حاج سعید حدادیان، امیر عباسی و محمدحسین حدادیان هم مرثیه‌خوانی می‌کنند. همچنین ابوذر روحی هم در این مراسم سرودخوانی خواهند داشت. راحله امینیان اجرای این مراسم را بر عهده دارد.

همچنین بعد از نماز مغرب نیز جلسه‌ای در مسجد امام علی (ع) شهران، محل زندگی این شهید بزرگوار با سخنرانی علی اکبر رائفی‌پور و مداحی امیر عباسی و علی پورکاوه برگزار خواهد شد.

این برنامه‌ها به همت مردم انقلابی و ساکنان شهرک اکباتان و اهالی منطقه ۵ و مساجد و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود. در حواشی این مراسم چایخانه حضرت رضا(ع) توسط خادمیاران رضوی منطقه ۵ و همچنین موکب‌های پذیرایی و فرهنگی و کودک و نوجوان هم برپا می‌شود تا از میهمانان پذیرایی کنند.

در راستای بزرگداشت ایشان میدان بسیج اکباتان به نام شهید علی وردی مزین شده است. همچنین یک خیابان و ایستگاه مترو کوهسار را هم به نام این شهید نامگذاری شده است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *