امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ هزار هکتار از اراضی جنوب دشت ورامین زیر کشت پسته رفته است

ورامین - ابتکارآنلاین: مدیرعامل شرکت تعاونی پسته‌کاران ورامین گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی جنوب دشت ورامین زیر کشت پسته رفته است که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور بوده و محصول تولید می‌کند.
کد خبر: 14130
زمان انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ بعد از ظهر -
31 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – شهرام جمالی روز جمعه در حاشیه برپایی غرفه عرضه مستقیم پسته تولید شده در ورامین گفت: شرکت تعاونی کشاورزی پسته کاران شهرستان ورامین برای اولین بار با همکاری کارگروه اشتغال و تولید ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ورامین عرضه مستقیم پسته خام درجه یک احمدآقایی را بصورت مستقیم از این هفته آغاز کرده است.

وی افزود: کار عرضه محصول پسته مرغوب و درجه یک شهرستان ورامین تا زمان برندسازی این محصول بنام ورامین و ایجاد غرفه دائمی محصولات کشاورزی در دشت ورامین، به صورت هفتگی در نماز جمعه عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی پسته‌کاران ورامین گفت: در این اقدام استفاده شهروندان از محصول تولیدی کشاورزان منطقه، ضمن کوتاهی دست واسطه‌ها، شرایط برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با محصولات تولیدی شهرستان و برند سازی این محصول به نام ورامین فراهم شود.

جمالی ادامه داد در حال حاضر حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی جنوب دشت ورامین زیر کشت پسته رفته است که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور بوده و محصول تولید می‌کند.

وی افزود: میانگین برداشت پسته در باغات پسته ورامین حدود ۲ هزار کیلوگرم پسته خشک است، محصولی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بیشتر آن، به نام دیگر شهرهای تولید کننده پسته و به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌‍شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *