امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۹ زندانی جرائم غیر عمد در سیستان و بلوچستان آزاد شدند

زاهدان- ابتکارآنلاین: مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان از آزادی ۳۹ مددجو جرائم غیرعمد در نیمه اول سالجاری در این استان خبر داد و گفت: بیشترین محکومان آزاد شده مربوط به پرداخت مهریه بوده است.
کد خبر: 14121
زمان انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ قبل از ظهر -
31 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدحسین خسروی بیان کرد: رقم بدهی این زندانیان ۲۳ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت رضایت‌مندانه شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی مبلغ فوق به‌حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرائم غیرعمد در سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۱۴ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۹ محکوم به پرداخت مهریه، ۶ محکوم به پرداخت نفقه، و یک محکوم نیز مربوط به حوادث ناشی از تصادفات رانندگی بودند.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۶ماهه نخست سالجاری ۲۱ درصد از شاکیان زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سطح استان از قسمتی از طلب خود نسبت به پرونده رضایت داده و عامل آزادی این مددجویان شدند، تأکید کرد: بیشترین محکومان آزاد شده مربوط به پرداخت مهریه بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سیستان و بلوچستان وجود دارند که یک نفر محکوم به دیه حوادث کارگاهی، ۲۱ نفر مربوط به محکومان مالی، ۳۳ محکوم به پرداخت مهریه و هشت محکوم به پرداخت نفقه هستند و ما در حال تلاش برای وضعیت این محکومان هستیم.

خسروی با تأکید بر اینکه خسارت و مشکلات ناشی از حضور زندانیان جرایم غیرعمد صرفاً متوجه این زندانیان نیست، گفت: علاوه بر اینکه حضور در زندان، زندگی فرد زندانی و خانواده او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، زندگی فرد محکوم را نیز متأثر می‌کند؛ چرا که ممکن است محکوم به سرپرست خانواده خود را ازدست‌داده یا توانایی کارکردن نداشته باشد و بر همین اساس با استمرار حضور محکوم علیه در زندان دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

وی اظهار کرد: با کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، علاوه بر مساعدت به شخص زندانی و خانواده او، به محکوم به نیز کمک می‌شود و از این حیث، کمک به زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان گفت: شماره‌حساب ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت و شماره‌حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه سیستان و بلوچستان آماده دریافت کمک‌های مردمی افراد خیر و نیک‌اندیش است.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *