امروز سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

اعتبار مسکن مهر پردیس از صندوق ملی مسکن تامین می‌شود

پردیس - ابتکارآنلاین: مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در شورای مسکن کشور مقرر شد تا پس از تصمیم‌گیری بر اساس مصوبه مبلغ مناسبی برای تکمیل طرح مسکن مهر پردیس از طریق صندوق ملی مسکن تخصیص داده شود.
کد خبر: 14165
زمان انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ بعد از ظهر -
152 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – خلیل محبت خواه اظهار داشت: درنشست با معاون اجرایی رئیس جمهور مقرر شد که علاوه بر سیر قانونی، مساعدت ویژه ای شود تا مقداری از تسهیلات زودتر به دست ما برسد و پروسه به نحوی نباشد که کار را انجام دهیم و بعد از پایان کار تسهیلات در اختیار ما قرار گیرد.

این مسئول افزود: اگر تسهیلات به طور موازی و همزمان با انجام کار به دست ما برسد جهش خوبی برای انجام باقی ماده مسکن مهر پردیس خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه مبلغ تسهیلات در شورای مسکن مصوب خواهد شد، توضیح داد: برنامه ریزی ما این است که بعد از تخصیص اعتبار موردنیاز عملیات عمرانی و اجرایی ۱۹ هزار و ۸۲۱ واحد باقی مانده مسکن مهر به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر انجام مستمر امور در فصول سرد پیش رو، خاطرنشان کرد: با توجه به آب و هوای پردیس در فصل سرد پیش رو با برنامه ریزی برای انجام کارهای داخل ساختمان کاهش فعالیت نخواهیم داشت.

محبت خواه گفت: برای انجام آسفالت و امور خارج از واحدها تلاش می کنیم قبل از شروع فصول سرد عملیات عمرانی خارج از واحدها را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به تعامل خوبی بین دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان پردیس، اظهار داشت: با دستگاه‌های شهرستان برای انجام امور تعامل خوبی داریم و آمادگی داریم که اراضی با کاربری خدماتی را به دستگاه‌های متولی برای خدمات رسانی به مردم واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از تحویل هشت مدرسه به آموزش و پرورش اضافه کرد: مشکل کمبود مدرسه حل شده و در حال ساخت و آماده سازی ۲ مدرسه دیگر هستیم و اگر زمین برای ساخت مدرسه بخواهند در اختیار آنها قرار می دهیم.

محبت خواه با تاکید بر عملیاتی شدن تعهدات شرکت عمران، افزود: با تسریع بخشی در ساخت و ساز و نظارت بر کار های پیمانکاران ،تعهدات خود را عملیاتی می کنیم، تعداد زیادی از پیمانکاران بد عهد را از کار برکنار و با پیمانکاران جدید برای انجام امور قرار داد بستیم تا هر چه سریعتر واحدهای باقی مانده را به مالکان تحویل دهیم.

وی با اشاره به مسکن ملی، یادآور شد: واحدهای مسکن ملی به همان تعدادی که تعهد داشتیم در حال ساخت است و در شهر پردیس نهضت ملی نداریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع و غیر قانونی است و ما فقط به خریدار اول تسهیلات می دهیم و متقاضیان باید درک کنند که از مسکن ملی به عنوان سرمایه استفاده نکنند، تبعات این خرید و فروش غیرقانونی به خریداران بر می گردد و به ما ارتباطی ندارد.

از ۸۴ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس تا کنون ۶۵ هزار واحد تحویل شده و مردم به تدریج در حال سکونت هستند، در هفته دولت ۱۰ هزار واحد تحویل مالکان شد و ۱۹ هزار و ۸۲۱ واحد نیز باقی مانده تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهر پردیس به منظور سهولت در تکمیل به سه دسته بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد ۱۰ هزار واحد، بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد ۱۲ هزار واحد و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد هفت هزار واحد تقسیم شدند.

برای ۱۲ هزار واحدی که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند برنامه‌ریزی شده تا این واحدها تا قبل از اتمام سال و بیش از هفت هزار واحد باقیمانده در سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

شهرستان پردیس با جمیعتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *