امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه شان را به حوزه فرهنگ اختصاص دهند

لرستان – ابتکارآنلاین: هاشمی گفت: سهم بودجه فرهنگ به حدود ۲ درصد افزایش یافته است و دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه شان را به این حوزه اختصاص دهند.
کد خبر: 14177
زمان انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
23 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: توان حمایتی از حوزه فرهنگ و هنر کشور ضعیف است و با آنچه که مدنظر می‌باشد فاصله دارد.

وی گفت: اگرچه در دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری برای تقویت و حمایت این حوزه صورت گرفته، اما سهم بودجه فرهنگ از ۱.۲ دهم درصد به حدود ۲ درصد رسیده است و دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد را به این حوزه اختصاص دهند.

هاشمی افزود: وقتی‌که دستگاه‌های متعدد فرهنگی کنار یکدیگر یک پروژه را همکاری کنند ضریب موفقیت و توسعه چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه و مردم از ما توقع دارند گفت: نهاد‌های اجرایی همدل هستند و باید اقدامات لازم با مدیریت جدید برای توسعه هنر صورت گیرد چراکه این استان دارای ظرفیت‌های بیشماری است بنابراین باید کشف استعداد‌های درخشان برای معرفی به جامعه انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی گفت: خلق یک سرمایه نوپدید جوان و معرفی به جامعه، سنت حسنه فرهنگی محسوب می‌شود که تلاش‌ها برای اعتماد و همدلی همچنین تقویت این قشر ضروری است.

وی عنوان کرد: امروز اولین مدیرکل بانو در مجموعه مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان منصوب شد و ویژگی بارز این انتخاب، گزینش از مجموعه داخلی می‌باشد.

در این آیین از زحمات منصور احمدی تقدیر و اعظم روانشاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان معرفی شد.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *