امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهید فهمیده در قلب نوجوانان ایران جایگاه ویژه ای دارد

کرج – ابتکارآنلاین: کارشناس خانواده و مدرس دانشگاه با اشاره به فرمایش امام (ره) درباره شهید محمد حسین فهمیده که می فرماید «رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم و خود نیز شربت شهادت نوشید»، گفت: این نوجوان در قلب نوجوانان ایران جایگاه ویژه ای دارد.
کد خبر: 14282
زمان انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ بعد از ظهر -
28 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت الاسلام والمسلمین «محمد برمایی» روز سه شنبه در یادواره شهید محمد حسین فهمیده و شهدای دانش آموز که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با حضور ۲ هزار دانش آموز البرزی در حسینیه ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه ناحیه کرج برگزار شد، افزود: انسان‌ها سرمایه‌های مختلفی در زندگی خود همچون ثروت، سواد، اصالت و هویت که برای یک نوجوان سه سرمایه و ثروت می توان متصور بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) شهید محمدحسین فهمیده، آن طفل ۱۳ ساله را به‌عنوان الگو و اسوه خود در نظر می‌گیرد، اظهار کرد: یکی از سرمایه های دوران نوجوانی همان دوران نوجوانی و جوانی است که شما در آن به سر می‌برید و دومین سرمایه، معصومیت و ایمان و سومین سرمایه استعداد و تخصص است که اکنون این کشور به متخصصان و دانشمندانی نیاز دارد که مانند مصطفی احمدی روشن می‌توانند شهید شوند.

وی از دانش آموزان خواست برای رفع نیاز و حفظ عزت این کشور، خیلی خوب درس بخوانند و خود و جان، عمر و استعداد خود را نذر راه یک شهید کنند.

برمایی بیان کرد: دانش آموزان این مرزوبوم برای حفظ بزرگی و عزت این کشور، ایمان، نوجوانی و استعدادهای خود را خرج این زندگی کنند تا به فضل الهی، خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها شود.

وی با تأکید بر ضرورت خودشناسی دانش آموزان و نوجوانان، این امر را مهم‌تر از خداشناسی دانست و خطاب به دانش آموزان حاضر در این مراسم تاکید کرد: برای حل مشکلات این استان و شهر، تلاش کنید و پای آن‌ها بایستید زیرا ممکن است برخی مسئولین به دلیل مشغله زیاد بعضی از مسائل را مشاهده نکنند اما شما می‌توانید آن‌ها را ببینید و وجود شما نباید دست‌کم گرفته شود، به این شرط که خودتان را بزرگ ببینید.

شهید فهمیده بهترین الگوی نسل جوان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد خاطره شهید والامقام محمد حسین فهمیده گفت: شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل جوان است.

«علی حجر گشت» افزود: برگزاری این مراسم باشکوه و مراسم های به این شکل با هدف بزرگداشت این شهید عزیز نشان دهنده زنده بودن شهید فهمیده و شهید فهمیده ها است.

حجرگشت ضمن اشاره به جان فشانی های نوجوانان و جوانان در ادوار مختلف و رویدادهای مختلف انقلاب اسلامی گفت: نباید یک تصویر دست نیافتنی از شهدا ایجاد کنیم و شهدا نیز مثل سایر جوانان و نوجوانان دوره خود بودند اما در یک مقطع خاص این جانفشانی امکان بروز پیدا کرد و شهدای مدافع حرم در عصر حاضر و میدان های مختلف انقلاب اسلامی در سال های اخیر شاهدی برای همین موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با توجه به الگوسازی های کاذب برای نوجوانان، شهدا را بهترین الگو برای جوانان و نوجوان دانست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *